Home / Porodica i zdravlje / Na točkovima do zdravlja
Na točkovima do zdravlja

Na točkovima do zdravlja

Ako okrećete pedale oko sat vremena, umerenim tempom, potrošićete između 400 i 500 kalorija, ovo će vam svi reći kao jedan od glavnih razloga zašto treba da vozite biciklu. Pored toga, bićete napolju, udisaćete više kiseonika, imaćete vitkije butine i zategnutiju zadnjicu, ojačaćete zglobove, ma biciklizam je idealan sport kojim se možete baviti a da ipak sedite. Ređe ćete pročitati da je vožnaj bicikle izuzetno važna i za psihičko zdravlje.

Sad zamislite sebe kako ste po podne došli sa posla, umorni, sa nagomilanim stresom i kako vam je neophodno opuštanje. I kako se tako sećate danima, mesecima, a ponekad i godinama. Mogli biste, umeso da sedite u kući, pokušavate da se opustite uz neki film, za promenu, bar par puta nedeljno da vozite biciklu.

Naučnik Džon Ratej, profesor pshijatrije na Harvardu, istraživo je kakav efekat ima vožnja bicikle na ljude koji imaju veliki problem sa stresom ili derpesijom. Utvrdio je da redovna vožnja bicikle utiče na simptome koji se vezuju za poremećaje raspoloženja i depresije, smanjuje stres i ima pozitivan efekat na celokupno psihičko zdravlje, zahvaljujući tome što se i prilikom vožnej bicikle podstiče lučenje endrofina, hormona koji utiče na dobro raspoloženje.

Foto: footage.framepool.com/

Foto: footage.framepool.com/

Vožnja bicikle u strajanju od sat vremena, preporučuje se tri puta nedeljno ženama u menopauzi što će pomoći da održe liniju, ali i da se psihički bolje osećaju, bez nekih skupih tretmana, suplemenata i sedativa, a smanjiće i rizik od kardiovaskularnih bolesti.

Tokom vožnje bicikle, jačaju mišići kičme, ojačavaju noge, bolovi se smanjuju, zateže se zadnjica i poboljšava ventilacija pluća, vremenom, otpornos na zamor se povećava.

Za razliku od nekih davnih vremena, kada se ženama nije preporučivalo da voze biciklu jer se verovalo da je to štetno za karlicu, danas se zna da ovaj sport aktivira cirkulaciju ireguliše rad srca i pluća.

Kad sednete na biciklu i krenete u vožnju, pokrenućete u sebi ono bezbrižno dete koje čuči u svakom čoveku, nemoguće je da se ne osećate dobro i tokom vožnje a i posle nje.

Pored toga što ima mnogo pozitivnih efekata na psihičko i fizičko zdravlje, biciklizam poboljšava i koncentraciju, vodeći računa o saobraćaju, ako vozite u saobraćajnoj zoni, mada se preporučuje vožnja u prirodi, radite odličnu dodatnu vežbu.

Foto u zaglavlju: viverepiusani.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*