Home / Porodica i zdravlje / Šetnja spasava život
Šetnja spasava život

Šetnja spasava život

Prema podacima Svetske zdravstvene organizacije, šetnja od 75 minuta nedeljno spasava život, odnosno, štiti kardiovaskularni sistem, ima poitivan efekat na krvni pritisak i usporava proces starenja. Istraživanja pokazuju da dva sata hoda produžava život za jedan sat.

Hodanje nije sport ili aktivnost za koju se treba nešto posebno pripremati, možete hodati uvek, bilo gde i bilo kada. Ako ste nekada probali nordijsko hodanje, onda ćete dodatno povećati mišićnu izdržljivost, ovo hodanje se široms sveta sve više praktikuje u gradskim sredinama.

Ljudi su sve neaktivniji, pa podaci SZO takođe pokazuju da fizička neaktivnost izaziva oko 600.000 smrtnih slučajeva u Evropi i da to predstavlja jedan od deset vodećih uzroka invalidnosti i smrtnosti u svetu. Hronične bolesti – dijabetes, bolesti srca, bolesti karcinoma i osteoporoza su nerasikidivo povezani sa stilom života. Svake godine 240.000 ljudi umre zbog hipertenzije koja je odgovorna za moždane udare i ishemijskih bolesti srca.

Mnoge studije dokazale su prednosti hodanja za fizičko i mentalno zdravlje. Kada hodate, stopala deluju kao pumpa, u neprekidnoj su interakciji sa krvotokom i srcem, hodanje pomaže rad pluća i, kažu, radi zdravu masažu svih unutrašnjih organa.

Hodanje na otvorenom je izuzetno moćno, nervni sistem se odmara i istovremeno regeneriše, telo se opušta, koža hrani kiseonikom što sve zajedno doprinosi osećaju blagostanja i pozitivnosti.

Ako se bavite poslom koji zahteva sedenje, ili previše sedite za računarom, trebalo bi da praktikujete malo bržu šetnju i pre i posle nje, bavezno, desetak minuta istezanja što je odlično za zglobove, tetive i mišiće a smanjuje i rizik od povređivanja.

Foto: nonsprecare.it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*