Od Svetog Nikole do srpske Nove godine – kako se izboriti sa prejedanjem

Period od jedne od najvećih srpskih slava pa sve do srpske Nove godine obeležava prejedanje, koliko god da planirate da ne jedete više nego obično, prosto je nemoguće, gde god da odete stavljaće isprad vas „tone i tone“ hrane a i vi ćete raditi isto kad vam dođu gosti, gricnućete od svega po malo. Kad se na to nadoveže i alkohol, nema šanse da se tokom praznika ne osećate malo naduto i tromo.

Statistike pokazuju da se ljudi tokom ovih praznika u proseku ugoje tri kilograma, to su ona tri za koje vam je kasnije potrebno bar mesec dana da ih skinete i to ako strogo vodite računa o tome šta unosite u organizam.

Praznici, odlazak u goste, restoran ili dočekivanje gostiju ne podrazumeva da morate da jedete ili probate od svega po malo po svaku cenu. Nemojte sebe siliti niti dozvoliti da vas drugi sile, niti jesti da biste udovoljili domaćici, niti pojesti na kraju kolač za koji „uvek ima mesta“ ako ste već siti i presiti. Niti pojesti još ovo i još ovo, da se ne baci.

Kad prođu praznici, organizam će se boriti sa viškom svega što ste uneli i nimalo vam neće biti prijatna ta borba.

Ali, ako ne možete da odolite, evo nekoliko načina kako da pomognete svom organizmu da što pre preboli praznično prejedanje.

Bez obzira što ste danima jeli više nego obično, i dalje ćete osećati glad ili potrebu da jedete u uobičajeno vreme. Umesto teških jela koja danima mogu da se “vuku” posle praznika, a često smo skloni tome da ih jedemo da se ne baci, odlučite se za voće i povrće, ovo drugo najbolje kuvano na pari.

ID-10076296

Ako tokom praznika znate da ćete imati jedan težak obrok počevši od predjela, preko mesa, zaključno sa desertom, prethodni obrok neka vam bude voće ili povrće bez mesa, kao i obrok posle tog teškog obroka.

S obzirom da teške obroke prati i konzumiranje alkohola koji je kriv za dehidrataciju, nakon toga pijte čajeve i jedite bistre supe koji će rehidrirati organizam i pospešiti pravilan rad bubrega. Ukoliko imate problem sa varenjem, najbolje je da se odlučite za čaj od nane ili timijana.

Što se supa tiče, one treba da budu deo svakog obroka, omogućavaju hidrataciju organizma, bogate su povrćem a samim tim i vlaknima i lako se vare. Konačno, supe imaju malo kalorija i savršeno su jelo kada treba da se oporavie od prejedanja.

Praznike, kao što znate, prati i nekretanje, jedva čekamo te neradne dane pa da se najedemo i prilegnemo ispred televizora. Možda nećete biti sposobni za neku aktivniju fizičku aktivnost ali svakako naterajte sebe bar na laganu šetnju, svakoga dana.

Ukoliko imate snage za laganije trčanje, to bi bilo idealno, trčanje aktivira stomačne mišiće koji regulišu pravilan rad creva.

Ilsutracija: FreeDigitalPhotos.net

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *