Home / Porodica i zdravlje / Zašto ne treba prestati sa trčanjem tokom zimskih meseci
Zašto ne treba prestati sa trčanjem tokom zimskih meseci

Zašto ne treba prestati sa trčanjem tokom zimskih meseci

Onim pravim zaljubljenicima u trčanje vremenski uslovi ne smetaju, trče tokom cele godine, i zimi, ali većina rekreativaca tokom hladnih zimskih meseci usporava sa ovom aktivnošću, okreću se teratanama ili potpuno prestaju da trče, više vole udobnost topline. Posledice su poznate, tokom zime se nagomila par neželjenih kilograma, i zbog fizičke aktivnosti a i zbog drugačijeg načina ishrane, pa je na proleće mnogo teže vratiti se u formu, nego kad se sa aktivnostima ne prestaje.

Trčanje je dobro za telo, povećava kapacitet pluća, pomaže da održite liniju i zategnute mišiće, zato evo nekoliko razloga zašto ne treba prestati sa trčanjem ili vežbanjem na otvorenom čak i kada je napolju hladno.

Trčanje je dobra navika koju ne treba menjati tokom zime. Trčanje po hladnom vremenu pomaže da se brže sagore kalorije, ali pomaže i jačanju snage i volje.

Zimski dani su kraći, ima manje svetlosti, to može dovesti do značajnog pada raspoloženja. Činjenica je da tokom zime veći deo dana provodimo u zatvorenom prostoru i da je, kad izađemo sa posla, napolju već mrak. Niske temperature i kontakt sa prirodom mogu značajno da podignu nivo serotonina a za tim odmah ide i bolje raspoloženje na sasvim prirodan način.

Ne postoji ništa bolje nego da trčanjem pobedite svoju lenjost i apatiju. Trčanje na hladnoći okrepljuje, istraživanja su pokazala da trčanje zimi povećava nivo energije tela i da deluje kao lek protiv umora.

Zimu prate loši vremenski uslovi, loš teren, blato, ima mnogo više prepreka nego kada je lepo vreme. Ovo je pravi izazov za većinu trkača koji žele da pomere svoje granice i vide koliko mogu da se izbore sa teškoćama.

Ništa ne može da poboljša cirkulaciju i zagreje noge kao dobro trčanje po hladnom vremenu. Ali pored toga, trčanjem radite odličnu drenažu nogu i nećete imati problem sa nagomilavanjem vode što je česta posledica sedenja u toplim prostorijama i fizička neaktivnost.

Ilustracija: bodywavesfitness.ca

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*