Home / Porodica i zdravlje / Deset namirnica koje ubrzavaju metabolizam
Deset namirnica koje ubrzavaju metabolizam

Deset namirnica koje ubrzavaju metabolizam

Usporen metabolizam sa sobom nosi i višak kilograma, pre nego što počnete sa iscrpljujućim dijetama što je u svesti većine ukorenjeno kao odricanje i gladovanje što uglavnom ničemu ne vodi sem nervozi, promenite način ishrane.

Evo spiska deset namirnica koje bude i ubrzavaju metabolizam, uvrstite ih u svoj jelovnik, one će vam pomoći da detoksikujete organizam ali i da skinete višak kilograma:

  1. Sok od limuna

Već smo pisali o soku od limuna razblaženom u čaši tople vode. On će pomoći da se eliminišu nagomilani toksini, svakodnevno konzumiranje ovog soka pomaže i da se stabilizuje imuni system.

ID-100237072

  1. Cvekla

Bogata je gvožđem i vitaminom C, veoma pogodna za one koji pate od anemije i umora, preporučuje se ljudima koji se bave sportom, koji su fizički aktivni. Sok od cvekle smanjuje krvni pritisak, ali se ne preporučuje ljudima koji imaju kamen u bubregu zbog prisustva oksalne kiseline.

ID-100145188

  1. Brokoli

Antioksidant, bogat vitaminima, mineralima vlaknima, detoskikuje i jača organizam. Naročito se preporučuje ženama u menopauzi, smatra se da je dobar u prevenciji oseoporoze.

ID-10056200

  1. Artičoka

Povrće koje čisti jetru i krv i kontroliše insulin. Niskokalorično je, bogato gvožđem, fosforom i kalijumom, kalcijumom i vitaminima A, B1,B2 i C.

ID-10084476

  1. Mahunarke

Pasulj, grašak, poželjno je da budu u ishrani jer su bogati gvožđem i vlaknima i poboljšavaju funkciju creva.

ID-10021558

  1. Salate

Sve vrste, jesti ih pre obroka, to je prvi korak do sitosti.

ID-100167588

  1. Sirovo povrće

Jesti kao užinu, ono će zadovoljiti potrebu za grickanjem između obroka.

ID-100199507

  1. Čili papričice

Oni koji vole začinjenu hranu slobodno se mogu prepustiti čarima čili paprika, istraživanja su pokazala da supstanca kapsaicin stimuliše metabolizam. Vodite računa da ne preterujete jer ova papričica zbog ljutine može otvoriti apetit.

ID-10055405

  1. Kruške i jabuke

Imaju malo kalorija, regulišu holesterol, bogate su kalijumom, sadrže dosta vode, prostih šećera i vlakana idealne su za one koji imaju “lenja creva”.

ID-10037583

  1. Pečena ćuretina

Bogata je proteinima, ima nizak nivo masti, ubrzava metabolizam.

ID-100220486

 

Ilustracija: FreeDigitalPhotos.net

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*