Home / Porodica i zdravlje / Da li je sok od ceđene pomorandže toliko zdrav koliko u to verujemo?
Da li je sok od ceđene pomorandže toliko zdrav koliko u to verujemo?

Da li je sok od ceđene pomorandže toliko zdrav koliko u to verujemo?

Skoro da ne postoji film iz američke filmske produkcije a da u njemu ne postoji i scena u kojoj ukućani uz doručak piju ceđeni sok od pomorandže, naravno, ako u filmu ima scena doručka. Američki doručak je prosto nezamisliv bez ovog soka. Nedavno su mediji objavili vest da je prodaja soka od pomorandže drastično opala i da ovaj sok sve češće zamenjuju energetska pića, što se uglavnom opravdava visokom cenom ovog soka koju diktira nizak rod pomorandži.

Sok od ceđene pomorandže se smatra prirodnim i zdravim, zato je i popularisan toliko kroz filmsku industriju, i kod nas jedan od omiljenih sokova koji pijemo smatrajući da je mnogo zdraviji od kupovnih, industrijskih sokova.

Kako smo, a sve se češće o tome piše, svi žrtve prehrambene industrije koja će nas ubediti da je nešto što baš i nije zdravo u stvari najzdravije na svetu, i sok od ceđene pomorandže je stigao na red, to jest, naučnici su se malo pozabavili time da li je ovaj sok toliko zdrav koliko u to verujemo i koliko se o tome priča.

Da ne pomislite da je ovaj sok nezdrav, stručnjaci upozoravaju da samo nije zdravo piti ga svakodnevno, da svakodnevno i prekomerno konzumiranje ovog soka može uticati na zdravlje.ID-100191346

Ceđeni sok od pomorandže ima visok sadržaj fruktoze, pokazalo je istraživanje Roberta Lustiga i Ričarda Džonsona, što dovodi do toga da metabolizam bude “prevaren”. Ovaj sok privremeno gasi želju za jelom, utiče na apetit i povećava nivo triglicerida koji utiču na cirkulatorni sistem.

Ako nijepotpuno svež, stoji više od dva sata na otvorenom ili u frižideru, nutritivna vrednost ceđenog soka od pomorandže je smanjena za čak 80%. Studija objavljena u British Medical Journal, pokazuje da prekomerna potrošnja ovog soka povećava rizik od dijabetesa tipa 2, za razliku od toga, kada jedemo pomorandže, ovaj rizik ne postoji, čak je smanjen.

Vrlo važan podatak je da kada iscedite pomorandžu, “iscedite” i tako važna vlakna koja se nalaze u mesu i pulpi, tako da u jednoj čaši soka dobijetenajviše 10% vlakana.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*