Home / Porodica i zdravlje / Želite li da počnete da trčite, evo nekolio saveta
Želite li da počnete da trčite, evo nekolio saveta

Želite li da počnete da trčite, evo nekolio saveta

Juče je održan 27. Beogradski maraton u kome je učestvovalo više 0d 3.600 ljudi iz 50 zemalja sveta. Trčali su profesionalni sportisti ali i rekreativci, ovaj maraton je, od svih maratona do sada, bio najmasovniji, nikada više rekreativaca nije učestvovalo u trci. Iako rekreativci, većina njih su se mesecima ozbiljno pripremali da istrče ovu trku. Oni koji se nisu usudili da trče polumaraton ili maraton, trčali su trku zadovoljstva u dužini od 5 kilometara, no svi oni, koju god trasu da su istrčali, izražavali su neopisivo zadovoljstvo što su učestvovali u jednom ovako pozitivnom događaju.

Sigurno ste primetili da po parkovima, na ulicama, izletištima nikada nije bilo više ljudi koji trče nego u poslednje dve godine. Trče i mladi i stari, trčanje je sport koji dozvoljava da svako sam sebi odredi ritam. Možda vam je padalo na pamet da i sami počnete da trčite, ali kako trčanje nije samo – ustanete i potrčite, evo nekoliko saveta kako da počnete.

ID-10038331

  1. Važno je da imate razlog, to može biti želja da se fizički bolje osećate, da imate više kondicije, da smršate, da se krećete jer previše sedite, da budete u kontaktu sa prirodom.
  2. Ne očekujte da, čim počnete da trčite, možete da istrčite mnogo kilometara, to može da vas demotiviše. Najbolje je da dva, ri meseca trčite kratke ture, do pet kilometara, vremenski oko pola sata.
  3. Kad počnete da trčite, održavajte svoju motivaciju i ne pronalazite sebi opravdanja da danas, sutra ne trčite, svaki prekid će vas udaljiti od trčanja. Ako vam je motiv za trčanje bio da smršate, morate promeniti i način ishrane ali i biti spremni na to da kilograme nećete izgubiti posle nekoliko dana trčanja.
  4. Pronađite društvo za trčanje. Motivisaćete jedno drugo, mnogo teže ćete odustati, nego kada trčite sami.
  5. Ako se godinama niste bavili nikakvom fizičkom aktivnošću, dobro bi bilo da, pre nego što počnete da trčite, posetite svog lekara koji će uraditi osnovne testove i dati vam “zeleno svetlo”.
  6. Kupite patike za trčanje. Iako mislite da trčanje ne zahteva posebne patike i da ćete trčati po ravnom terenu, morate čuvati stopala, povrede prilikom trčanja su vrlo česte. Patike moraju biti udobne, sa jastučićima, da propuštaju vazduh kako bi vam stopala disala i nikako ne smeju da vas stežu. To, naravno, ne moraju biti skupe patike. Što se odeće tiče, sorts, helanke, majica, ono u čemu se osećate udobno, što vas ne steže i ne sputava da se krećete.
  7. Izaberite mesto gde ćete trčati. To bi trebalo da bude neko mesto koje je blizu vaše kuće, izbegavajte oblasti u kojima je gust saobraćaj, ne trčite između parkiranih automobila. Ne trčite po terenu koji ima previše uzbrdica i nizbrdica i izbegavajte trotoare. Najbolje bi bilo da trčite u nekom parku. Ukoliko vam je park daleko, slobodno se do tamo odvezite biciklom. Možete i autom, ali bicikl je bolji. Mesto koje vam prija za trčanje je jedan od motivatora trčanja.
  8. Malo eksperimentišite i izaberite vreme za trčanje koje vam najviše odgovara, jutro ili veče. Napravite program svog trčanja, svaki drugi dan, svaki treći. Ukoliko niste sigurni kako vaš program treba da izgleda, potražite na Internetu, ima mnogo saveta kako da počnete da trčite, kako da trčite pravilno, zbog čega je dobro trčati i kako da se izborite sa trenucima demotivisanosti.

Srećno!

Ilustracija: FreeDigitalPhotos.net

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*