Home / Tetkina Kuhinja / Koristite ga više u ishrani, bogat je vitaminima i mineralima – celer
Koristite ga više u ishrani, bogat je vitaminima i mineralima – celer

Koristite ga više u ishrani, bogat je vitaminima i mineralima – celer

Celer ima vrlo neobičan ukus ali slaže se i uz voće i povrće. Kako ima malo kalorija, samo 20 na 100 grama, pogodan je za  ishranu i dece i odraslih. Ovo povrće je sastojak čuvene Valdorf salate, mi u Srbiji ga najčešće koristimo za supu.

Celer sadrži mnogo vode pa ima diuretička i dezinfekciona svojstva. Dobar je izvor proteina, ugljenih hidrata, masti i, posebno, vlakana. Koren celera sadrži i mnogo vitamina, A, C, E i minerala kao što su gvožđe, kalijum i mangan.

Preporučuje se što više u ishrani ljudi koji imaju problema sa bubrezima i jetrom, onima koji pate od reume ali i onima koji imaju povišen holesterol i krvni pritisak.

Celer ne deluje privlačno kao ostalo povrće, koren mu je naravan, žućkasto branokaste boje, ali kada ga oljuštite, “meso” je belo i veoma aromtično.

Pored kuvanog, može se konzumirati pržen ili pečen, posebnu aromu može dati  mesu, krompiru i odlično se slaže uz šargarepu. Dakle, pored toga što ga koristimo za kuvanje supe, može se dodati  mlevenom mesu, pireu ili bilo kom pireu od povrća.

Ukoliko niste probali, čips od celera je odličan, potrebno je samo da ga oljuštite, ljuštilicom isečete na tanke listove i pržite na vrelom ulju. Vreme prženja je veoma kratko, čim počne da dobija zlatnu boju treba ga izvaditi i staviti na papirnu salvetu da upije višak ulja.

Čips od celera

Čips od celera

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*