Home / Kafa sa tetkom / Seksističke reklame u prošlosti, od anđela kućnog ognjišta do fatalne žene
Seksističke reklame u prošlosti, od anđela kućnog ognjišta do fatalne žene

Seksističke reklame u prošlosti, od anđela kućnog ognjišta do fatalne žene

Često se desi da neka reklama bude obeležena kao seksistička, da diskriminiše ženski pol, no ako se današnje reklame uporede sa onim iz prošlih vremena, vidi se da su žene nekada bile tretirane kao kućni ljubimci. Slika uredne, smerne ženice koja sa sjajem u očima gleda najnoviji kućni aparat koji joj je muž ostavio ispod jelke asocirala je na to da treba da bude večno zahvalna svom mužjaku što misli na ono što joj je najpotrebnije.

il-regalo-ideale-per-ogni-occasione

U ta prošla vremena, reklame nisu smatrane seksističkim, smatralo se normalnim da žena najviše voli da dobije neki od kućnih aparata kako bi joj kuća bila čista, ili da bi mogla da sprema specijalitete za svog muža, jer njeno jedino zadovoljstvo je bilo, verovalo se, da usluži svog voljenog muškarca. A to je trebalo da joj bude i čast.

Pedesetih godina prošlog veka, bilo je sasvim normalno videti fotografiju na kojoj je prikazan muškarac kako na kolenima drži ženu koju pljeska po guzi, navodno zato što nije bila dobra a, u stvari, ovakve fotografije su samo služile da raspale seksualne fantazije vezane za dobre domaćice.

12

Kako se to promenilo tokom godina?

Iako mislimo da su, za razliku od prošlih vremena, kada se smatralo da je žena srećna samo kao majka i domaćica, današnje reklame nemaju baš puno veze sa emancipacijom žena, više su vezane za stereotipe da je žena objekat požude  i većina njih prikazuje ženu domaćicu, ali istovremeno i fatalnu ženu.

Retko ćemo videti reklamu anđeoske majke, kao nekada, umesto toga reklame su pune polugolih, fatalnih žena koje aludiraju na seks kako bi poslale neku poruku, uglavnom muškoj publici, Postoji puno reklama koje su fokusirane na neki deo ženskog tela, zadnjicu, grudi, usne u reklamama za automobile, bilo šta što za ciljnu grupu ima muškarce, uglavnom je teško naći reklamu u kojoj nema seksualno poželjne žene.

74

Dakle, žene u reklamama nisu daleko odmakle, nekada su svoje muškarce čekale pored šporeta, zakopčane do grla, danas ih čekaju u najnovijem modelu automobile, polugole.

U narednom periodu očekuje se da se sadašnjost poveže sa prošlošću i da u reklami žena čeka muškarca u automobile polugola, sa pajalicom u ruci. Da on dobro zna da će ona, nakon što ga seksualno zadovolji, da se pozabavi i prašinom.

Izvor: pourfemme.it

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*