Home / Porodica i zdravlje / Grickajte bademe umesto nekih drugih, nezdravih grickalica
Grickajte bademe umesto nekih drugih, nezdravih grickalica

Grickajte bademe umesto nekih drugih, nezdravih grickalica

Badem sadrži supstance koje su od suštinske važnosti za naše zdravlje, vitamine B i E, nezasićene masti, gvožđe, kalcijum magnezijum, fosfor i kalijum.

Kada ste gladni između obroka, kada biste grickali nešto dok čitate knjigu ili gledate film, grickajte bademe!

Oni su prirodni laksativ, ukoliko imate problema sa nadutošću. Zbog svojih „dobrih“ masti, odlični su za osobe koje imaju problema sa povišenim holesterolom, a kod osoba sa dijabetesom pomaže da se održi stabilan nivo šećera u krvi.

Ukoliko se osećate umorno i iscrpljeno, opet posegnite za bademom, vraća energiju, ali ne preterujte, 100 grama badema ima oko 600 kalorija.

Sigurno znate da je bademovo ulje jedan od sastojaka mnogih kozmetičkih preparata, naročito onih za skidanje šminke i negu kože lica. Badem neguje našu kožu i hidrira je, dakle, dobar je i za kožu, ali i kosu koja postaje glatkai sjajna, smanjuje perut i opadanje kose.

U menopauzi, kada mnogo žena ima problema sa osteoporozom, badem je pravi izbor, jača kosti.

U menopauzi, kada mnogo žena ima problema sa osteoporozom, badem je pravi izbor, jača kosti.

Samo deset badema dnevno, pokazala su istraživanja,  čini dobrobit našim kostima jer magnezijum koji sadrži badem pomaže fiksaciju kalcijuma u kostima.

Iz istog razloga, badem treba da konzumiraju i trudnice.FreeDigitalPhotos.net

Ulazimo u jesenje-zimsku sezonu kada smo u najvećem riziku od povišenog holesterola i viška kilograma. Naučnici kažu da je to zbog toga što nas niže temperature, kraći dani i manje svetlosti “teraju” da jedemo masniju hranu, uz smanjenu fizičku aktivnost, naš metabolizam počinje da “radi” drugačije, zato je badem idealan tokom hladnijih meseci. Pored toga što utiče na metabolizam, badem jača i imuni sistem jer povećava sposobnost belih krvnih zrnaca da detektuju viruse i na taj način utiče na smanjenje infekcija.

Dijetetičari i nutricionisti ne preporučuju više od 60 grama badema dnevno (oko 40 badema).

Badem spada u skuplje „grickalice“ ali svi ovi razlozi treba da vas motivišu da pojedete bar tih desetak dnevno, odreknite se nekih drugih, nezdravih grickalica.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*