Home / Kafa sa tetkom / Preminula Rozalija Mera, suvlasnica modnog brenda Zara – španske priče o uspehu
Preminula Rozalija Mera, suvlasnica modnog brenda Zara – španske priče o uspehu

Preminula Rozalija Mera, suvlasnica modnog brenda Zara – španske priče o uspehu

Pre par dana, 15 avgusta,  u 69. godini, preminula je od moždanog udara Rozalija Mera, suosnivač Inditek tekstilne imperije u čijem sastavu se nalazi lanac odeće Zara, najbogatija žena u Španiji i jedna od najbogatijih žena sveta.

Rozalija Mera je po zanimanju krojačica, imala je samo 11 godina kada je napustila školu da bi se posvetila zanimanju koje je volela.

Sa svojim mužem, Amasiom Ortegom osnovala je 1975. godine grupu Indietik pod čijim okriljem su širom sveta postali poznati brendovi Zara, Massimo Dutti, Bershka, Pull & Bear i Oisho. Meru je Forbs proglasio najbogatijom “self-made” ženom na svetu i jednom od 100 najmoćnijih žena na planeti.

Iako se od supruga razvela još 1986. godine,Mera je ostala u poslu, zaržala je deo vlasništva i pored proizvodnje odeće, veoma je bila posvećena i drugim aktivnostima, pokrenula je muzičko takmičenje mladih džez muzičara Španije, ulagala je u filmsku i TV produkciu, bavila se nekretninama. Iz braka sa Ortegom ima ćerku koja je po zanimanju psiholog i koja je radila kao njen savetnik, ona će, kako se pretpostavlj,a pruzeti upravljanje majčinom imovinom kao i Fodnacijom Paideia koja pomaže decu sa smetnjama u razvoju i bori se za njihovo što veće integrisanje u društvo, a koju je Mera osnovala nakon što je rodila svoje drugo dete, sina koji boluje od cerebralne paralize.

Španski mediji su je nazivali “ultimativnim filantropom”, ženom koja je osećala i prepoznavala patnje i probleme svog naroda i umela da reaguje u tom pravcu.

Modni brend Zara, počeo je da postaje popularan osamdesetih godina prošlog veka pre svega zbog prihvatljivih cena i zato što nije kaskao za trenutnom modom. Podaci govore da je ovom brendu danas potrebno samo dve nedelje da razvije proizvod i distribuira ih po celom svetu a da izbacuje preko 10.000 novih modela godišnje.

zara

Ovaj brend je trebalo da nosi sasvim drugo ime, naime, Rozalijin suprug i njihov tadašnji direktor marketinga, inspirisani filmom “Grk Zorba” hteli su ovaj lanac odeće da nazovu Zorba.

Već je bila pripremljena tabla na koju je trebalo samo nalepiti slova, kada se kod njih pojavio vlasnik paba koji se nalazio samo dva bloka dalje i koji je nosio isto ime – Zorba. On im je rekao da nije dobro da, bez obzira što imaju različitu klijentelu, njihova radnja nosi isto ime, da će to zbunjivati ljude i tako su, zarad dobrih susedskih odnosa odustali od ovog zvučnog imena.

Ime Zara dobili su kombinujući i premeštajući pripremljena slova za ime Zorba, učinilo im se lakim za pamćenje i upečatljivim.

Sve ostalo u vezi ovog brenda je već istorija.

Zara danas ima prodavnice u skoro svim zemljama sveta, najviše u Kini, tek na drugom mestu je Španija, dok ih u SAD ima samo četiri. Specijalizovane prodavnice Zara Kids, kojih u Španiji ima preko sto, postoje samo u još četiri zemlje sveta.

Rozalija Mera, koja je najviše zaslužna za to da je modna linija Zara dostupna većini ljudi, počela je da stvara ovaj brend u svojoj kući kreirajući donje rublje. Kupcima se približila uve modernim modelima  i prihvatljivim cenama, zato njen uspeh nazivaju španskom pričom o uspehu.

Foto: thestar.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*