Home / Kafa sa tetkom / Odevni predmet koji nikada ne izlazi iz mode, ali i svojevrsno sredstvo za prenošenje poruka
Odevni predmet koji nikada ne izlazi iz mode, ali i svojevrsno sredstvo za prenošenje poruka

Odevni predmet koji nikada ne izlazi iz mode, ali i svojevrsno sredstvo za prenošenje poruka

Ove godine majica, čuvena T-shirt, puni sto godina. Iako se odevni predmet sličan majici nosio i ranije, ovakvu majicu koja je ista kao pre sto godina zvanično su prvi počeli da nose američki marinci. Bila je predviđena da se nosi kao veš, deo odeće za svakodnevnu upotrebu, međutim, veoma brzo, majica je postala sastavni deo uniforme.

Svih ovih sto godina, majica je jedan od najvažnijih delova svačije garderobe, kako one muške, tako i ženske, teško da ćete pronaći nekoga ko nema bar jednu. Mogu biti sašivene od bilo koje vrste materijala ali su najcenjenije i najlepše one od pamuka, mogu biti bilo koje boje ali bela je ona koja ih karakteriše, kad izgovorite – majica, svi će prvo pomisliti na belu.

Ovaj, danas kultni deo garderobe, ušao je u modu pedesetih godina prošlog veka, pretpostavljate, zahvaljujući filmu, dvojica tada najpopularnijih glumaca nosili su ih u filmovima, Marlon Brando u “Tramvaj zvani želja” i Džejms Din u filmu “Buntovnik bez razloga”. Preko noći, bela majica je postala modni trend.

Kombinacija koju su tada svi nosily – bela majica i farmerke, ostala je do danas muška modna “uniforma” koja nikada ne izlazi iz mode. Možda su baš zbog toga žene izjavile da su im muškarci najseksi u klasičnoj beloj majici.

Svoje internacionalno ime T-shirt, majica je dobila zahvaljujući tome što, kada se raširi, ima  oblik slova T, a  taj svoj jednostavan oblik, okrugao izrez oko vrata i kratki rukavi, dobila je samo iz praktičnih razloga.

brando

Ranih pedesetih godina, neko se dosetio da iskoristi popularnost majica i pojavile su se prve sa štampanim imenima i turističkim motivima, mada se prvom majicom sa printom smatra majica iz 1948. godine na kojoj je bio odštampan poziv za glasanje za u predsedničkoj kampanji u Njujorku, ona se danas čuva u Smitsonijan muzeju.

Prvi poznat lik odštampan na majici je – Miki Maus.

Polako, majice su postale reklamno sredstvo za razne brendove, ovaj trend nije prestao ni danas, ne postoji firma koja nema majicu sa svojim logom.

Tek kasnih šezdesetih godina prošlog veka, majice su postale sredstvo za prenošenje političkih poruka, protesta, bunta, a onda su postale i suvenir, takođe ćete se retko naći u nekom mestu a da ne možete kupiti majicu sa odštampanim imenom tog mesta ili slikom neke turističke atrakcije. Prva “turistička” majica, odštampana je u Majamiju, na Floridi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*