Home / Kafa sa tetkom / H&M, modni Robin Hud, kompanija koja visoku modu približava svima
H&M, modni Robin Hud, kompanija koja visoku modu približava svima

H&M, modni Robin Hud, kompanija koja visoku modu približava svima

Pre mnogo godina, tačnije, 1947. godine, neposredno po završetku Drugog svetskog rata, u jednom malom švedskom selu, počela je proizvodnja i prodaja odeće za žene pod nazivom “Hennes”, što na švedskom znači – za nju.

Svet se oporavljao od rata, tokom kojeg je sve bilo podređeno vojnoj industriji i, između ostalog, proizvođači garderobe za žene su ponudili “visoku” modu ženama željnim svega, nažalost, to je većini žena bilo nedostupno. “Hennes” je ženama odmah ponudio kvalitetne modele ali po mnogo pristupačnijim cenama.

Moderana, kvalitetna, ali i komercijalna garderoba, pokazala se kao uspešan poslovni potez. Uspeh je rastao iz godine u godinu, ali do prekretice je došlo kada je “Hennes”, 1968. godine spojena sa prodavnicom koja je prodavala samo muške modele i tako je nastala kompanije “Hennes & Mauritz”, skraćeno H&M. I garderoba za muškarce je potpala pod prvu tačku poslovne politike kompanije – stilski moderna odeća sa konkurentnim cenama, dostupna svima. Ovo je dovelo do globalnog uspeha, a početne ideje kompanija se drži i danas. Već 1976. godine, otvorena je prva prodavnica van Švedske, u Londonu, i to je bio zvaničan izlazak kompanije na svetsko tržište.

Ovaj brend, od početka svog nastajanja gaji specifičan spoj visoke svetske mode i nordijskog minimalizma i ponosi se svojim imidžom koji je doveo do svetkse slave, H&M je pored  Zare najveći maloprodajni lanac kvalitetne garderobe za žene i muškarce na svetu.  Dok se Zara ponosi time što od ideje do plasiranja novih modela u prodavnice širom sveta prođe samo deset dana, H & M za dvadeset dana od nastanka novog projekta već i u najudaljenijim zemljama u kojima ima svoje prodavnice, plasira novi model.  Dizajnerima, u koje kompanija najviše ulaže, strogo je zabranjeno da kopiraju modele drugih dizajnera, oni moraju da prate kretanje modnih trendova, ali moraju da budu originalni.

Filosofija ove kompanije – jednostavno i šik osvojila je potrošače širom sveta.hm

Globalni uspeh kompanije doveo je do toga da mnogi poznati dizajneri sarađuju u stvaranju novih modela, ali i mnoge svetske zvezde. Karl Lagerfeld i Roberto Kavali su potipsali neke  modele H & M, ali i Madona, kraljica popa, koja je dizajnirala liniju “M Madona” što je još više doprinelo svetskom uspehu ovih modela. Kajli Minog je sarađivala na kreiranju linije kupaćih kostima pod nazivom “H&M love Kylie”. Pa opet, svi ti modeli su pristupačni svima.

S obzirom da H&M svojim modelima stalno konkuriše svetu visoke mode, često je porede sa modnim Robinom Hudom – visoku modu približava svima zahvaljujući niskim cenama.

Kao kompanija koja je uključena u sve modne trendove od Drugog svetskog rata na ovamo, koja učestvuje u stvaranju modne istorije, ona nikako ne zaobilazi svoju društvenu odgovornost, veliku pažnju posvećuje ljudskim resursima ali i očuvanju planete. Njihov plan je da do 2020. godine svoje modele proizvode od isključivo 100% ekoloških materijala.

Uvod u to je Garden kolekcija koja je već stigla do potrošača, svi modeli su napravljeni od organskog pamuka i rekcikliranih materijala.

Od kompanije koja je počela sa proizvodnjom i prodajom garderobe za žene, H&M danas nudi artikle za celu porodicu, kao i za domaćinstvo, ali je uspela da dospe i na Crveni tepih.

Ove godine, na dodeli Oskara, glumica Helen Hant se na Crvenom tepihu pojavila u dugoj, elegantnoj plavoj haljini, na pitanje “Ko je potpisao?” – odgovorila je “H & M!” Usledila je tišina puna zapanjenosti, “Zašto komercijalni dizajner”, pitali su novinari, “Lepa je, ponosim se njom”, odogovorila je Helen.

Najzad, H&M stiže i u Srbiju, prva prodavnica ovog modnog brenda biće otvorena 29. avgusta u tržnom centru Delta City u Beogradu, na prostoru od oko 2.100 kvadratnih metara.

„Kupci u Srbiji su dugi niz godina isčekivali H&M i sada, konačno, možemo da kažemo da smo stigli. Kao nekome ko diktira visoku modu po povoljnim cenama, kompaniji H&M je izuzetno drago što će kupcima u Srbiji pružiti inspiraciju da svom stilu dodaju lični pečat.” – izjavila je Klaudija Osvald, generalna direktorka za H&M u Srbiji.

Prva H&M prodavnica u Srbiji ponudiće širok asortiman garderobe koja je podeljena u nekoliko različitih modnih koncepata za žene, muškarce, tinejdžere i decu.

Na dan otvaranja prodavnice, H&M će nagraditi prvih 300 ljudi u redu poklon karticama u iznosu od 1.500 dinara. U toku dana, H&M će ponuditi svojim kupcima 20% popusta na njihov omiljen modni komad.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*