Home / Porodica i zdravlje / Sve se može kad se hoće – i siti i vitki, promenite navike u ishrani
Sve se može kad se hoće – i siti i vitki, promenite navike u ishrani

Sve se može kad se hoće – i siti i vitki, promenite navike u ishrani

Želite da imate liniju kao kad ste išli u srednju školu? Naravno, sa sve tanušnim strukom i pločicama na stomaku?  Verovali ili ne, to nije nemoguće! Ako mislite da ćete u tome uspeti samo zahvaljujući nekoj dijeti koja će vas neprestano držati u stanju poluizgladnelosti i pride uz naporne vežbe koje vam oduzimaju podosta vremena, bogami i para za teretanu ili fitnes klub… i niste baš u pravu. Za vaš cilj dijeta je obavezna, ali izbegavajte one koje vas izgladnjuju i deluju agresivno, na primer da za tri dana izgubite deset kilograma. To je i nemoguće postići, a i da je moguće, zapitajte se koliko će vaš organizam zbog toga trpeti. I da li, na kraju krajeva, tolika muka vredi sveg tog napora? Mi verujemo da ne vredi, pogotovo što može da donese ozbiljne zdravstvene probleme, a pitanje je kako ćete takvu malecnu kilažu kasnije održavati. Da li to znači da ćete do kraja života živeti na strogo propisanom broju listova zelene salate, nešto malo dvopeka i sveže ceđenim sokovima? Da ćete sanjati sočno parče mesa ili šnitu kolača s orasima i šlagom? Da ćete sa zavišću gledati mršavice koje sve u šesnaest tamane bečku šniclu veliku kao tanjir? Takvo mučenje sebi sigurno ne želite.

FreeDigitalPhotos.netZato pažljivo pročitajte opšte savete za smanjenje kilaže i kasnije održavanje vitke linije. Naravno, tu je i nekoliko primera dijeta. Naši saveti usmereni su na to da ne ugrozite zdravlje, a da istovremeno ne ostanete gladni i željni svega. Sad je sezona skidanja u kupaće kostime i izloženost pogledima je u jeku. Muka vam je od pogleda na stomak, butine, zadnjicu, kaiševe na leđima… Upravo zato, sad je pravo vreme za početak novog režima ishrane. Do sledeće sezone izgledaćete tako dobro da ćete se kao Narcis zaljubiti u sebe! I sa žaljenjem ćete gledate drugarice koje razmišljaju kako da za dve nedelje oslabe desetak kilograma jer im počinje godišnje odmor. Bitno je da istrajete do sledećeg skidanja u letnju garderobu, a u tome vam može pomoći i saznanje da ovo nije borba samo za vitko telo već i za čelično zdravlje. Bićete siti, zdravi kao dren, lepo ćete izgledati i osećaćete se bogovski. Malo li je?

Korisni saveti

Mogu li ja uopšte da smršam – pitanje je koje (verovatno) često sebi postavljate. Odgovor je: Sve se može kad se hoće. Mada, nikako ne treba smetnuti s uma da čuda ne postoje. Poslužite se malim trikovima kako biste pospešili delotvornost dijete, ali i da biste stekli zdrave navike.
* Dnevni bioritam ljudskog organizma obuhvata tri faze: od podne do 2 časa po podne idealno je vreme za jelo, od 8 uveče do ranog jutra traje proces apsorpcije hranljivih materija, a od 4 ujutro do podne eliminacija štetnih materija iz organizma. Ako ishranu prilagodite ovom prirodnom ritmu, svom telu činite veliku uslugu. U početku će vam to delovati kao nešto čemu ne možete da izađete u susret, ali vremenom ćete steći naviku da jedete u određene sate, i to će postati rutina. FreeDigitalPhotos.net

* Ne opterećujte sebe unapred da nećete uspeti. Važno je da se trudite, pa ćete kad-tad i ostvariti svoj cilj. Možda ćete umesto ovog uobičajenog pronaći neki svoj ritam, nešto što vam baš godi, a ne pomera naviše strelicu na vagi.
* Pored navika u jelu, promenite i životne navike koje su vam, mada to niste ni znali, gomilale salo na telu iako to niste želeli. Pogledajte dobro naše predloge. Da li su baš tako teški za sprovođenje? Naravno, ne morate da se držite svih predloga, izaberite za početak jedan ili dva, pa napredujte u savlađivanju ostalih svojom brzinom i u skladu sa svojim mogućnostima.

* Od 4 ujutro do podneva dobro je jesti voće jer je bogato vodom i pomaže pri čišćenju organizma. Ono je i lako svarljivo, pa ostavlja više energije za jutarnje i dnevne aktivnosti, a crevne resice, neopterećene varenjem, upijaju sve vitamine i minerale iz voća. Od voća do prvog konkretnog obroka trebalo bi da prođe od 30 (za voće poput jabuka) do 45 minuta (za slađe voće poput banana i krušaka).
* Za ručak i večeru slobodno jedite ono što volite. Međutim, postoje neka pravila:
ne kombinujte ugljene hidrate i belančevine. Naime, za razgradnju belančevina u želucu potrebna je kiselina, a za razgradnju ugljenih hidrata – baza. Ako ih jedete istovremeno, na primer meso i krompir, trošite više energije na probavu koja onda traje i do osam sati. Loše varena hrana potom ulazi u creva, gde trune, zbog čega se stvara neprijatan zadah. Stari Kinezi su po mirisu daha proveravali da li je čovek zdrav.
* Dobro je da ručak ili večeru započnete supom jer ona daje osećaj sitosti. Ako je od mesa ili ribe, trebalo bi da bude bez testenine.
* Uz meso (preporučljivi su živina i riba), ali i uz testeninu, pirinač i krompir, najbolje je jesti povrće, jer se pravilno kombinovana hrana u želucu zadržava do četiri sata – upola kraće nego nepravilna kombinacija hrane.
* Hleb se jede s vrlo malo maslaca: najbolje biljnog. Margarin, ranije smatran zdravom zamenom za maslac, odnedavno se našao na crnoj listi nepoželjnih namirnica.
* Kombinacija dva različita ugljena hidrata, hleba i marmelade ili hleba i meda, kao i graška i pirinča ili testenine i graška, dopuštena je samo onima koji nemaju višak kilograma.
* Najbolje je da s večerom završite do 19 časova, jer tad počinje proces apsorpcije koji ne bi trebalo da ometate.
* Ukoliko želite da tokom popodneva ili večeri pojedete voće, neka od obroka prođu bar tri sata, a ako ste jeli meso, čak i četiri sata. A ako ste konzumirali nepravilnu kombinaciju (ugljeni hidrati + belančevine), trebalo bi da prođe makar osam sati.
* Napade gladi posle 20 časova rešite pirinčem skuvanim na vodi, kuvanim krumpirom ili voćem.
FreeDigitalPhotos.net* Tokom obroka nije preporučljivo da pijete vodu jer njome razređujete želudačnu kiselinu, što smeta procesu varenja. Čašu vode možete da popijete posle obroka, ali pripazite da voda nije previše hladna.
* Jednom nedeljno dobro je pročistiti organizam hranom koja sadrži visok stepen vode. S obzirom na to da 70% tela sačinjava voda, takva hrana je izuzetno korisna. Dakle, izaberite jednu vrstu voća i jedite ga u neograničenim količinama. Možete i da pijete sokove od te vrste voća, ali moraju da budu nezaslađeni.
* Izbegavajte vrstu posta kojim je propisano da se pije samo voda jer ona ne sadrži vitamine, kao što je to slučaj s voćnim sokovima. Uzimanjem preteranih količina vode telo gubi elektrolite, što rezultira suvom kožom, umorom, padom energije, vrtoglavicama.
* Ne pokušavajte da smršate uz pomoć diuretika ili laksativa. Sredstva za ubrzavanje metabolizma remete srčani ritam, a sredstva protiv gladi sadrže amfetamine, što vas lako može dovesti do depresije.
* Morate da se bavite nekim vidom sporta ili rekreacije. Najbolje je da vas to ujedno i raduje.
* Seks vas može osloboditi viška kilograma i kalorija, kao i svaka druga fizička aktivnost.
* Ukoliko „zgrešite”, nema razloga za očaj – već sutra ćete jesti samo voće i povrće.
* Ne opterećujte druge svojim stilom života. Ako vas u gostima ponude pršutom i sirom, nemojte svima objašnjavati zbog čega to ne sme da se jede s hlebom. Ćutite i jedite: već sledećeg dana vratićete se disciplini i ispravićete grešku.

* S vremena na vreme se izmerite kako biste kilograme ipak držali pod kontrolom.

Sutra čitajte – Namirnice koje sabiraju i oduzimaju kilograme

Autor: Milja Lukić, novinarka, izdaje časopisa Miljin kuvar

Recepti s jogurtom Miljin kuvar izlazi svake poslednje srede u mesecu, od danas na kioscima možete naći peti broj sa 85 recepata za slana i slatka jela sa jogurtom. Saznaje kako sve može da se koristi jogurt, zašto je proglašen za idealnu letnju dijetu, kako leči protiv depresije, zašto podmlađuje, koji su razlozi da ga svrstaju u eliksire životne radosti…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*