Home / Porodica i zdravlje / Mediteranskom ishranom do zdravlja i dobrog tena
Mediteranskom ishranom do zdravlja i dobrog tena

Mediteranskom ishranom do zdravlja i dobrog tena

Već smo pisali o prednosti mediteranske ishrane koja je proglašena najzdravijim načinom ishrane na svetu.

Kada je Turska, kao letnja destinacija, ušla u modu, većina naših ljudi su komentarisali da su na letovanju „crkli gladni“ jer im turska kuhinja uopšte nije prijala. U međuvremenu, Turci su uslugu u svojim hotelima prilagodili evorpskom načinu ishrane ali i pored toga, naši ljudi se oduševljavaju ćevapima, kao što se inače oduševe kad negde u svetu nalete na dobre ćevape umesto da probaju nešto od nacionalnih specijaliteta zemlje u kojoj se nalaze. Za Tursku nije karakteristična mediteranska ishrana, ona je samo primer toga da većina naših ljudi teško prihvata promene u svom svakodnevnom jelovniku.

Sezona je godišnjih odmora, i kada ste već na odmoru, jedite ono što se jede tamo gde se nalazite, u nekom od morskih letovališta, dajte prednost ribi umesto težim mesima, prilagodite svoj način ishrane višesatnom i višednevnom boravku na suncu jer pored toga što ćete dobiti lepu boju, UV zraci proizvode slobodne radikale koji napadaju ćelije kolagena i elastina što ubrzava starenje kože. Prostije rečeno, kada koristite nešto od zaštitnih sredstava kako biste sačuvali kožu od opekotina, ne zaboravite da isto tako morate da je čuvate i „iznutra“.

Obogatite svoju ishranu svežim povrćem i voćem, jedite crvene, narandžaste i žute namirnice, paradajz, šargarepu, grejpfrut, dinje, breskve, oni su bogati beta karotenom koji stimuliše proizvodnju melanina, dok je grožđe koje će tek sazreti bogato polifenolima koji su moćni antioksidansi i sprečavaju prerano starenje kože.

ID-100173008

Riba i plodovi mora su bogati omega 3 masnim kiselinama koje pozitivno utiči na kolagen i elastin, pa bez obzira što ih možete kupiti tokom cele godine, ne propustie priliku da ih jedee sveže.

Sigruno znate koliko se kozmetičkih preparata nudi za koje nam tvrde da sadrže vitamin E, koristite maslinovo ulje, ono je bogao ovim vitaminom.

Jedite što više paradajza koji je bogat likopenom, moćnim antioksidansom koji ima antikancerogena svojstva i odličan je za kardiovaskularni sistem, ali isto tako može da spreči neželjene efekte ultraljubičastih zraka i uspori proces starenja kože.

Izbegavajte alkohol i gazirana pića, dajte prednost običnoj vodi, tako ćete sprečiti dehidraciju i toplotni udar koji se često javljaju tokom vrućih dana i na godišnjim odmorima.

Da vas podsetimo, mediteransku ishranu karakteriše visoka potrošnja maslinovog ulja, žitarica, voća, povrća i ribe, i smatra se najzdravijim načinom ishrane na svetu a nije kreacija lekara ili nutricionista, niti je povremeno u modi kao što je to slučaj sa nekim vrstama ishrane, već je način ishrane kojima se vekovima hrane ljudi mediteranskih zemalja.

Fotografije: FreeDigitalPhotos.net

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*