Home / Porodica i zdravlje / Bicikl je ponovo u modi
Bicikl je ponovo u modi

Bicikl je ponovo u modi

Većina nas pamti dan kada smo dobili prvi bicikl, n onaj sa tri ili četiri točka, već onaj veliki, pravi, koji je stizao kao nagrada za neki naš uspeh. I sigurno svi pamtimo usplahirene majke kako trče za nama vičući da pazimo da ne padnemo, kuda vozimo, da nas neko ne udari. Onda bicikl padne u zaborav, skuplja prašinu u nekom podrumu jer odrastamo, zaboravljamo da uživamo a kao sredstvo transporta koristimo neka druga prevozna sredstva koja priliče našim godinama.

Prave bicikle zamenili smo biciklima u teretanama, uživamo dok u mestu okrećemo pedale iako, u stvari, radimo nešto jako, jako dosadno.

No, gle čuda, prošle godine je širom sveta zabeležena velika prodaja bicikla u odnosu na ranije godine. Ovome je uglavnom kumovala kriza, izdaci za benzin su u većini zemalja stavka koja drži drugo mesto po visini troškova koji opterećuju kućni budžet, ali mnogi vole da kažu da je povratak biciklima rezultat podizanja svesti ljudi o značaju fizičkih aktivnosti za zdravlje i očuvanju životne sredine.

Kako god, bicikli su ponovo u modi, prošla godina se može nazvati – bum na dva točka. Voze ih svi, stari i mladi, muškarci i žene, neko ih vozi samo u slobodno vreme, rekreativno, neko ih koristi kao prevozno sredstvo.

Ako imate bicikl koji stoji u nekom podrumu ili garaži, razmislite o tome da počnete ponovo da vozite, rekreirate se, koristite ga umesto automobile do posla, ili umesto gradskog prevoza da biste otišli kod prijatelja. A ako vam je prva misao kako ćete vi to, zaboga, godinama niste seli na bicikl, ne zaboravite da je sa biciklom ista stvar kao sa plivanjem, kad ste jednom naučili – naučili ste, problem može da vam bude samo kondicija.

Vožnja bicikla je kao i svaka druga fizička aktivnost dobra za zdravlje, a fizička aktivnost kako stručnjaci kažu, za preko 30% smanjuje rizik od gojaznosti, metaboličkog sindroma, kardiovaskularnih bolesti ali i bolesti “loših misli.” Ovaj sport utiče na kreativno razmišljanje, dok okrećete pedale u teratani, kako rekosmo, radite nešto strašno dosadno jer stojite u mestu, dok vozite pravi bicikl, zapažate ljude, događaje, okolinu, proces razmišljanja je sasvim drugačiji. Ono vreme u toku dana koje vam nedostaje da biste porazgovarali sa samim sobom dobijate kad uzjašete bicikl.

Kažu da je voženje bicikla odličan lek protiv celulita, opakog ženskog neprijatelja od koga se žene brane uglavnom svemogućim i pametnim kremama.  S obzirom da okrećući pedale aktivirate nožne mišiće, aktivirate i mišiće bokova i zadnjice, delova tela koji “pate” od celulita i preporuka je da bicikl treba voziti dva, tri puta nedeljno, najmanje 20 minuta.

ID-100108620

Zanimljivosti:

Iza velikog Leonarda da Vinčija, ostala je prva skica vozila veoma slična današnjem biciklu.

Tri veka kasnije, usred Francuske revolucije, jedan grof je pokazao svoj pronalazak, dva odvojena točka spojena drvenom prečkom koji su ljudi odmah nazvali drveni konj.

Termin bicikl rođen je 1889. godine.

Kroz istoriju, bicikli su bili toliko komplikovani da su postojale škole u kojima se učilo kako voziti i preživeti na ovom prevoznom sredstvu.

Bicikl se smatra jednim od simbola ženske emancipacije. Žene ih voze od sredine 19. veka ali su bile kritikovane, čak im je i zabranjivano jer se smatralo da žena na bicikli ona čiji je moral pod velikim znakom pitanja. Kako bi rešili ovaj problem, proizvođači su se dovijali na razne načine, pravljeni su bicikli sa obe pedale na jednoj strani, pa bicikl sa tri točka, odnosno specijalni tricikl samo za žene. Kako žene nikako nisu odustajale, najzad se postavio problem odeće – haljina je apsolutno neprihvatljiva garderoba za vožnju bicikla. Ne zaboravite, u to vreme, javni moral je bio najvažnija stvar na svetu a žene su bile dužne da ga čuvaju i nikako se ne ogreše o pravila. Žena koja je imala hrabrosti da obuče pantalone kako bi joj bilo udobnije dok vozi bicikl, bila je posmatrana kao sam đavo.

A onda se pojavila specijalna haljina za vožnju bicikla, radilo se o pantalonama, širokim oko kukova a uskim ispod kolena, gornji deo je ličio na haljinu a sve je dobro pokrivalo noge da se javnost ne zablazne.

I zamislite, ženama koje nisu odustajale od bicikla je preporučivano da nose garderobu sive boje da bi što više bile neprimetne.

Sve ostalo je istorija. Sad slobodno možete da obučete sorts i uživate u vožnji.

Problem sa kojim ćete se suočiti nije ženski, to je problem svih nas, imamo malo uređenih biciklsitičkih staza, nemamo specijalne parking za bicikle, biciklista u saobraćaju je u stalnoj opasnosti da nastrada, loši su putevi,  naši vozači nemaju poštovanja prema pešacima, vozačima bicikla i motora, zato, ako se uključujete u saobraćaj, pokušajte da budete što vidljiviji.

Ilustracije: FreeDigitalPhotos.net

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*