Jedan dan bez obuće za bosu decu širom sveta

Jedan dan bez obuće (One Day Without Shoes) je akcija koja se sprovodi širom sveta a koju je pokrenula kompanija Toms Shoes 2006. godine. Akcija se svake godine sprovodi pod istom parolom – Izujte se i bar deset minuta hodajte bosi, ili hodajte bosi ceo dan, shvatićete  koliko to može biti neprijatno, a ima za cilj podizanje svesti o tome koliko ljudi širom sveta hodaju bosi ne zato što je to njihov izbor, već zato što nemaju cipele.

Procenjuje se da danas milioni i milioni ljudi širom sveta žive ispod granice siromaštva pa samim tim nemaju ni obuću, a ovo je veoma alarmantno kada su u pitanju deca zato što hodanje bez obuće dovodi do nepravilnog razvoja, povreda i raznih bolesti i infekcija. Samim tim što su siromašni, oni nemaju mnogo šansi ni kada je lečenje u pitanju.

Zbog svega toga, brend Toms Shoes je pokrenuo ovu akciju ali, takođe, širom sveta siromašnoj deci šalje obuću po principu “jedan na jedan” – za svaki par prodate obuće Toms donira jedan par.

Inicijator ove akcije je kreativni direktor Toms-a koji je bio inspirisan tradicionalnom obućom Alpargata,  poreklom iz Argentine, koja se pravi od platna a koja je veoma jednostavna i jeftina.

Od kako je 2006. godine akcija pokrenuta,  ljudi  širom sveta se uključuju u nju, hodaju bosi i tako ukazuju na to da mnogo dece širom sveta hodaju bosa a samim tim su ponekad onemogućena i da idu u školu i da se obrazuju jer mnoge škole zahtevaju, čak i u najsiromašnijim područjima, da deca dolaze obuvena.

Kada je kompanija Toms Shoes započela sa ovom akcijom, odlučili su da, kako je naveo direktor, da svoje kupce pretvore u dobrotvore, smatrajući da će tako akcija imati mnogo veći uspeh nego da su pokrenuli prikupljanje pomoći. Strategija “jedan na jedan” se pokazala uspešnom i omogućila da mnoga deca u 23 zemlje u koje Toms isporučuje obuću ne hodaju više bosa.

Do sada su u saradnji sa nevladinim organizacijama koje koordiniraju akciju isporučili preko million pari obuće a kompanija je 2009. godine dobila nagradu za korporativnu izuzetnost koja se dodeljuje kompanijama za inovacije, dobra dela i promovisanje humanosti i demokratskih principa širom sveta.

Foto: whereamiwearing.com

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *