Home / Porodica i zdravlje / Deset namirnica za sreću
Deset namirnica za sreću

Deset namirnica za sreću

Živimo u stresno vreme i svako od nas ima sopstvene recepte za oslobađanje od stresa, neko vežba, neko troši novac, neko tračari, neko čita, neko peva u kupatilu, šta god da radi, važno je da se oslobodi napetosti. Mnogi ljudi pod stresom gube apetit ali mnogi ga leče hranom i u najstresnijim trenucima života jedu mnogo više nego inače.

Ako ste od onih koji utehu traže u hrani, ili od onih koji ne mogu da jedu kada su pod stresom, evo spiska namirnica koje pomažu kod stresa, ili namirnica koje “donose sreću”, možda vam pomognu da se osećate bolje:

Čokolada  – naravno, uvek na prvom mestu, vole je i deca i odrasli. Crna čokolada sadrži feniletilamin, alkaloid i neurotransmitter koji mozgu daje osećaj zadovoljstva. Sadrži još jedan neurotransmitter a to je alkaloid teobromina koji stimuliše centralni nervni sistem i poboljšava raspoloženje. Količina od 20 do 30 grama čokolade dnevno je dobra za um i telo, sve preko toga, ako preterate, može vas kasnije učiniti “nesrećnim” zbog čega ćete se zaklinjati da je više nikada nećete jesti.

Med – stimuliše proizvodnju serotonina, neurotransmiera odgovornog za osećaj mira i relaksacije. Za razliku od drugih vrsta prostih ćešera, med sadrži mnogo vitamina i hranljivih materija dobrih za um i telo – mangan, gvožđe, jod, vitamin A, E i vitamine iz grupe B, pomaže apsorbciju magnezijuma, smatra se prirodnim antidepresivom, odličan je za koncentraciju.

Ljute papričice – pomažu kod blažih oblika depresije. Bogate su vitaminima C i E, gvožđem, kalijumom, magnezijumom koji kada ih nema dovoljno u organizmu mogu izazvati stanja anksioznosti. Podstiču mozak da luči endrofin, prirodni analgetik.

Piletina – pileće belo meso, ali i ćureće ili teleće, pomažu osećaj sitosti, imaju nizak nivo masti, pomažu proizovodnju domapina, neurotransmitera koji podiže raspoloženje i regulišu otkucaje srca.

Bakalar –  bakalar je izvor omega 3 i 6 takozvanih masnih kiselina koje su neophodne kada govorimo o uravnoteženoj ishrani. Mnoga istraživanja su pokazala da u rednovnoj ishrani može da ublaži efekte svakodnevnog stresa. Sadrži veliku količinu triptofana, esencijalne masne kiseline koja ima antidepresivno dejstvo.

Jaja –  su odličan saveznik u borbi protiv depresije, sadrže vitamin B5 koji pomaže u stresnim situacijama i pantotensku kiselinu čiji nedostatak može da izazove anksioznost, osećaj tuge, apatije, nervoze. Dva nedeljno su sasvim dovoljna.

Brokoli i spanać – prirodni antidepresivi, bogati su vitaminom B9  poznatijim kao folna kiselina koja pomaže kod anksioznosti čak i kod postporođajne depresije. Pri spremanju voditi računa da se ne raskuvaju inače gube mnogo od  prirodnih svojstava.

Integralne žitarice testenine hleb i kukurzne pahuljice, daju osećaj sitosti i veliki su saveznici u borbi protiv depresije. Folna kiselina kojom su bogate sinetiše odgovorna j eza sintezu dopamina, serotonina i norepinefrina koji su važni transmiteri u mozgu.

Banane bogate su vitaminima B i C, triptofanom, tiaminom, magnezijumom i kalcijumom koji svi zajedno poboljšavaju raspoloženje

I najzad, njeno veličanstvo kafa oko koje se uvek vode sporovi koliko je zdrava ili nije. Ukoliko se pije u umerenim količinama, kafa ne može da škodi a ispitivanja su pokazala da kofein može za jednu petinu da smanji šanse od depresije posebno kod žena. Kafa ima sposobnost da blokira proizvodnju adenozina starajući osećaj sličan onom ekoji proizvod mozak kada proizvodi dovoljno dopamina, jednog od najažnjijih neurotransmitera za raspoloženje.

Izvor: ladyblitz.it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*