Home / Porodica i zdravlje / Besplatan, zdrav, lekovit – džoging
Besplatan, zdrav, lekovit – džoging

Besplatan, zdrav, lekovit – džoging

Nekada ste one koji se bave nekim sportom mogli da vidite samo na mestima ili terenima specijazovanim za vežbanje i treniranje, danas one koji nisu profesionalni sportisti i koji brinu o svom zdravlju možete videti u parkovima, pored reka, a ljude koji se rekreativno bave trčanjem možete sresti baš svuda.

Izraz džoging koji povezujemo sa laganim, ne previše napornim trčanjem koje svako prilagođava svojim fizičkim sposobnostima zaživeo je kod nas krajem sedamdesetih godina prošlog veka a za veliku popularnost ove vrste fizičke aktivnosti možemo zahvaliti američkim filmovima, skoro da ne postoji onaj u kome bar u jednoj sceni ne vidimo da glavni lik pre odlaska na posao ide na redovno, jutarnje trčanje.

Mnogo je razloga zbog kojih džoging možemo nazati idealnim sportom, besplatan je, prilagođavate ga svom ritmu, i životnom i fizičkom, obavlja se na otvorenom, na čistom vazduhu, za razliku od teretana i veoma je dobar za zdravlje.

Džoging veoma često upoređuju sa uravnoteženom ishranom, odličan je za zglobove i kolena, odnosno kosti, za pluća, srce, jača imunološki sistem, oslobađa od stresa, sagoreva kalorije.

Ispitivanja koja su sprovođena dugi niz godina pokazala su da redovan džoging produžava život za preko 6 godina.

Ukoliko pomislite, a to je četo opravdanje, da u vašem dnevnom rasporedu nema mesta za trčanje, ovo je sport koji oduzima najmanje vremena. Oblačite opremu, istrčavate iz kuće kada džoging odmah počinje za razliju od svih ostalih vrsta rekreacije i bavljenja sportom kada morate da se spremite, ponesete opremu za vežbanje, odete, presvučete se, sve to uradite unatrag i još vežbate u zatvorenom prostoru. Ne morate džogirati svakoga dana, dva do tri sata džoginga nedeljno su sasvim dovoljna a možete ih rasporediti onako kako vam odgovara, ujutru ili uveče.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*