Home / Kafa sa tetkom / Luksuz kao društveni prekršaj
Luksuz kao društveni prekršaj

Luksuz kao društveni prekršaj

Sigurno se ponekad pitate ko može u ovo vreme krize i sa prosečnom srpskom platom da kupi nešto od onih luksuznih proizvoda, od cipela do automobila, za koje možete videti reklame na televiziji, bilbordima, gde god se osvrnete. Uvek će vam reći da svaka roba ima kupca. I sigurno se iznervirate kad u nekom ženskom časopisu vidite odevnu kombinaciju od majice, opet do cipela sa cenama od kojih samo može da vam se zavrti u glavi. Naravno, da kupaca tih skupih i ne baš uvek luksuznih stvari nema, niko ne bi “bacao” novac na reklame. Možda ponekad pomislite – ma ja bih ovo zabranila, ko ovo kupuje!

Ako ćete verovati, u Kini je, od pre par dana, TV i radio stanicama zabranjeno da emituju reklame za luksuznu robu jer se smatra da time podstiču ljude da kupuju jedni drugima luksuzne poklone, zabranjeno je čak i reklamiranje  retkih dragocenosti kao što su zlatnici ili poštanske marke. Ovo je u Kini proglašeno društvenim prekršajem.

Ova zabrana se prvenstveno vezuje za svetsku krizu ali predstavlja i deo kampanje koju je pokrenula vlada kako bi sprečila sve veću korupciju.

Kineski lider Ksi Đinping je kao prioritet vlade postavio borbu protiv korupcije i štednju pa je tako zabranio i raskošne ceremonije ali i vojne parade.

Još u decembru mesecu prošle godine, kineska vlada je izdala smernice koje treba da slede kineski zvaničnici kako ne bi previše “odskakali” od ljudi koji žive veoma skromno sa niskim primanjima.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*