Foto: 4.bp.blogspot.com

Jake kao čelik, delikatne kao paukova mreža – srećan vam rođendan najlonke!

Kada je ženama davnih, davnih godina dozvoljeno da pokazuju noge i kada se otkrivena ženska noga nije smatrala društvenim skandalom, pojavila se potreba za lepšim čarapama koje bi savršeno prijanjale uz taj deo ženskog tela o kome su muškarci sanjali što iz današnje perspektive, kada je nago telo sasvim normalna pojava, izgleda kao da se dešavalo u praistoriji a ne u prvoj polovini dvadesetog veka. Do tada, žene su nosile čarape od grubih vlakana koje nisu delovale nimalo privlačno, no kada su se pojavile najlon čarape, zauvek su ostale simbol ženstvenosti i zavođenja.

Na današnji dan, davne 1937. godine, javnosti je predstavljen najlon, material dobijen mukotrpnim jedanaestogodišnjim ispitivanjima. Tri godine kasnije, 1940. godine, svetlost dana su ugledale prve najlon čarape koje su reklamirane pod sloganom “Jake kao čelik, delikatne kao paukova mreža”, i te prve godine prodato je 64 miliona pari čarapa, žene su satima stajale u redu kako bi ih kupile i tako je nastala neraskidiva ljubav između ženskih nogu i ovih čarapa koja, evo, traje već punih 75 godina.

Foto: teens4safecellphones.typepad.com

Te prve čarape bile su prilično skupe, ali sa sve većom proizvodnjom, cena je bila sve niža i čarape su bile dostupne ženama iz svih društvenih slojeva.

Do tada, po čarapama koje su žene nosile moglo se zaključiti kom društvenom sloju pripadaju, bogate žene su nosile čarapeod veštačke svile, one iz prosečnih slojeva vunene, a one najsiromašnije ih često uopšte nisu nosile.

Foto:invention.smithsonian.org

Da bi se napravio jedan par najlon čarapa potrebno je 14 kilometara najlona i kako je ovaj materijal  (nylon), kada je patentiran, dobio ime, i danas je nepoznato, dugo se tragalo za imenom koje će za ovo veštačko vlakno zvučati lepo kao pamuk za prirodno vlakno, neki pretpostavljaju da je nylon nastao od početnih slova Njujorka i Londona – NY+LON.

Prve najlon čarape za koje su u redovima stajali i muškarci, isto koliko i žene, kako bi svoje voljene obradovali jednim parom, imale su šav na zadnjoj strani, tek posle Drugog svetskog rata, pedesetih godina prošlog veka, na tržištu su se pojavile čarape bez šava. A za vreme rata, proizvodnja čarapa je potuno stala kada su se SAD uključile u rat jer je najlon bio veoma cenjen “ratni” materijal od  koga su šiveni padobrani, pravljeni konopci, kompletna proizvodnja najlona je gurana u ratnu industriju i čarape su se mogle naći samo na crnom tržišu po paprenoj ceni.

Nestrpljive da ih odmah probaju, foto: 4.bp.blogspot.com

Tih, pedesetih godina, najlon čarape su najzad postale dostupne svim ženama, iz svih društvenih slojeva. Početkom šezdesetih godina, iz DuPont laboratorije, odakle je stigao i najlon, pojavio se nov materijal, likra, šezdesetih godina, kada su u modu ušle mini suknje pojavile su se i unihop čarape koje su bile komotnije za nošenje ovih suknji, ali najlon čarape nikada nisu izašle iz mode, i danas neprikosnoveno drže prvo mesto na listi stvari koje žene čine senzualnim i zavodljivim.

Tek što ih je kupila, nakon dugog čekanja u redu, žena sedi na pločniku i navlači svoje prve čarape, foto: chm.bris.ac.uk

U ondašnju Jugoslaviju, prve najlon čarape su stizale u paketima koje su slali rođaci iz Amerike, smatrane su dragocenošću vrednom današnjem najskupljem parfemu.

Sofija Loren u filmu – Juče, danas, sutra, foto: ivid.it

Velikoj popularnosti ovih čarapa, u godinama posleratne obnove, kada je bilo skoro nepristojno da žena potencira svoju ženstvenost i misli na modu, doprinele su filmske dive, nebrojeno je filmova koji imaju scene u kojima žena zavodljivo navlači ili skida najlon čarape…

(Foto u zaglavlju: 4.bp.blogspot.com)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *