Home / Kafa sa tetkom / Burberry, brend proglašen za digitalnog genija
Burberry, brend proglašen za digitalnog genija

Burberry, brend proglašen za digitalnog genija

L2 think tank koji objavljuje liste najboljih digitalnih brendova, proglasio je brend Burberry za digitalnog genija, pionira u digitalnom brendiranju. Po izveštaju Finncial Times-a, Burberry, veoma hrabro,  60% svog budžeta za marketing investira u digitalni marketing. Danas imaju više od 1.500.000 pratilaca na Tviteru, najviše od svih brendova u svetu,  preko 14 miliona fanova na Fejsbuku i 45 onlajn prodavnica širom sveta, na šest jezika.

Koliko su posvećeni digitalnom marketing govori i to da su ga prilagodili i u zemljama koje koriste druge društvene mreže, kao što je Kina u kojoj ne može da se pristupi Fejsbuku i koja ima svoje društvene mreže Kaixin001 i Douban, tako da su vesti o brendu dostupne kineskim korisnicima u istom trenutku kada i korisnicima drugih društvenih mreža širom sveta.

U onlajn prodavnicama, novi predmeti su dostupni 72 sata nakon što objave da ih ima u prodaji a isporuka bilo gde u svetu traje u roku do osam nedelja pri čemu se Burberry potpuno prilagođava različitim vremenskim sezonama u svetu, imajući u vidu da je na jednoj strani polulopte zima dok je na drugoj leto, odnosno ne dozvoljava da pojedini kupci čekaju pola godine kako bi im nešto bilo dostupno samo zato što ne žive na istoj hemisferi.

Iako proizvodi različite odevne i upotrebne predmete, ovaj najkopiraniji brend na svetu je najpoznatiji po mantilima i kaputima koje su u modu uveli Hemfri Bogart u filmu “Kazablanka” i Odri Hepbern u filmu “Doručak kod Tifanija” koja u završnoj sceni filma nosi ovaj mantil.

Sinonim za eleganciju, glamur, ovaj mantil su nosile mnoge svetske zvezde, kako privatno tako i na filmu, od Grete Garbo i Marlen Ditrih do današnjih svetski poznatih glumica.

“Otac” ovog brenda koji je nastao još 1856. godine, iako su prvi Burberry kaputi napravljeni tek početkom 20. veka je Tomas Burberry krojački šegrta koji je stvorio gabarden, karakterističan material koji je zaštitni znak ovog Brenda. Pretpostavlja se da je izbor materijala koji ne propušta vodu, zaslužan za uspeh ovih kaputa. Prvi nisu bili ni nalik današnjim, bili su to kaputi za vojne službenike, rađeni po narudžbi, i imali su brojne dodatke i džepove kako bi sve što je potrebno jednom vojnom licu moglo da stane u njih, od dvogleda do mapa, bili su dugi skoro do članaka kako bi što više zaštitili onoga ko ih nosi od loših vremenskih uslova. Odmah posle Drugog svetskog rata, ovi kaputi su stilizovani, pušteni na tržište i preko noći su postali popularni.

Danas, oznaku ovog brenda nose kaputi, torbe, razni delovi odeće, obuća, mirisi, kako sa muškarce i žene tako i za decu.

Kako nijedan brend na svetu nije otporan na antireklamu, nepopravljivu štetu ovom brendu naneli su britanski tinejdžeri, fudbalski navijači poznati po nasilništvu, opijanju i konzumiranju droge koji su nosli Burberry kape kao svoj zaštitni znak. U pokušaju da se ogradi od nasilnika koji su im nanosili štetu, sačuvali ono na šta asocira ovaj brend, eleganciju i tradiciju, Burberry je povukao kape sa tržišta.

S druge strane, kako bi što više komunicirali sa ljubiteljima svog brenda, u Burberry-ju su razvili platform Artofthetrench.com gde korisnici mogu da postavljaju fotografije i komentare o njihovim proizvodima ali i o proizvodima drugih brendova. U projektu koji je trebalo da pokaže da se ovi kaputi nose širom sveta tokom kojeg su fotografisani ljudi koji nose njhove kapute, učestvovao je bloger Skot Šuman čime je Burberry još jednom pokazao koliko im je važan digitalni marketing.

Foto: youngdigitallab.com

Najnovije što su ponudili ljubiteljima svojih proizvoda je da sami kreiraju kapute kakve žele a proizvod napravljen po njihovim željama dobijaju na kućnu adresu u roku do 8 nedelja.

Na našim ulicama često možete videti kopije ovog brenda, od marama do torbi, uglavnom kineskog porekla što ne nanosi štetu kompaniji sve dok ne postane, kao u Britaniji, prepoznat na grupi nasilnika. Za naše uslove, stvari Burberry marke su veoma skupe, samo jedna marama košta preko 300 eura a kišobran 200, no, svakako, ono što neko ne može sebi da priušti ne treba da kupuje u lošoj kopiji.

Prošle godine, usred najveće krize, Burberry je na tržište izbacio parfem Burberry Body Baccarat Cristal Edition koji je dizajnirao Kristofer Bejli, direktor Burberry-ja. Kritikovan da je cena od 2.000 eura previše u doba krize, Bejli je izjavio da kriza povećava želju za čistim luksuzom.

Ovaj parfem je ponuđen u limitiranom broju od samo 156 komada, po jedan, simbolično, za svaku od 156 godina postojanja ovog brenda. Na svakoj bočici ručno je ugraviran broj od 1 do 156 i, pretpostavljate, tražila se bočica više.

Foto u zaglavlju: techdigest.tv

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*