Home / Kafa sa tetkom / Pravilna ishrana neophodna za zdrave kosti
Pravilna ishrana neophodna za zdrave kosti

Pravilna ishrana neophodna za zdrave kosti

Od trideset pete godine gustina kostiju počinje da se smanjuje a ovaj proces se naročito ubrzava u menopauzi. Kako biste sprečili osteoporozu, potrebno je pravilno se hraniti, pravilna ishrana je najvažniji faktor našeg zdravlja pa i za zdravlja kostiju.

Kao što znate, kalcijum je od suštinskog značaja kada su u pitanju kosti pa je potrebno voditi računa da telo dobija dovoljno kalcijuma. Potreba organizma za kalcijumom koja u tinejdžerskom dobu iznosti 1300 mg se posle dvadesete godine smanjuje na 1000 miligrama dnevno, kod žena u menopauzi, oko pedesete godine, organizmu je ponovo potrebna ista količina kalcijuma kao u tinejdžerskom dobu.

Mleko je najpoznatiji izvor kalcijuma, čaša mleka sadrži oko 300 mg ovog važnog minerala. Ukoliko ne volite mleko, zamenite ga jogurtom ili sirom.

Konzervirana riba je takođe bogata kalcijumom, 100 g ima istu količinu kalcijuma kao šolja mleka.

Proizvodi od soje u menopauzi takođe mogu uticati na čvrstinu kostiju, ova biljka sadrži izoflavone koji imaju efekat sličan estrogenu.

Na smanjenje gubitka koštanog tkiva utiču i omega 3 masne kiseline koje ima u ribi ali nije svejedno koju ribu jedete, najbolje je izabrati morsku ribu, na primer losos. Riba sadrži i kalcijum ali i vitamin D koji pomaže apsorpciju ovih minerala,

Dobre masti sadrži i koštunjavo voće pa umesto nezdravih grickalica grickajte orahe, bademe, lešnike, pistaće, a laneno seme, takođe dobar izvor ovi masti, koristite što više u ishrani. I koštunjavo voće i laneno seme su bogati  kalijumom koji sprečava gubitak kalcijuma.

,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*