FreeDigitalPhotos.net

Začini koje morate imati i kuhinji

Ako pratite TV emisije o kuvanju, sigurno ste primetili da su so i biber osnovni začini koji jednom jelu daju ukus a da ga čarobnim čine razno začinsko bilje, nema ni pomena o upotrebi industrijskih začina punog sušenog povrća i ko zna kakvih još sastojaka koji bi ove začine držali dugotrajnim za upotrebu.

Da biste skuvali bilo koje jelo, potrebno vam je samo nekoliko začina, odnosno među začinima i začinskim biljem postoji nekoliko vladara koji mogu dati vrhunski ukus svakom jelu a poreg toga su važni i za normalno funkcionisanje našeg organizma.

So je nepohodna jer nam obezbeđuje unos joda i pravilno funkcionisanje štitne žlezde pa bi najbolje bilo koristiti morsku so. Biber je savršen začin za jednostavna jela, neizostavan je sastojak većine sosova i u ovo zimsko vreme obogaćuje ukus “zimskih” jela kao što su pasulj, sarma, podvarak.

Od začinskog bilja kod nas se najviše koriste ruzmarin bosiljak, origano i majčina dušica. Najbolje je koristiti ih u svežem stanju zbog čega sve više ljudi gaji ove biljke čak i u stanu, imati začinsku baštu je i vredno i dekorativno, no kako većina nema uslova za ovo, naročito u zimskom periodu, ove biljke se mogu koristiti i sušene.

Paprika u prahu, Aleva paprika kako je uglavnom zovemo zbog proizvođača, je standardan začin srpske kuhinje, sadrži vitamin C, podstiče crevnu aktivnost, cirkulaciju i rad srca i organa za varenje. Nepravedno su je mnogi proterali iz kuhinja jer je vezuju za zapržavanje hrane. Ispitivanja su pokazala da je sušena mlevena paprika odlična protiv tromboze i kao prevencija bolesti karcinoma, ne odustajte od nje.

Paradajz zimi obično koristimo koncetrovan, sve je manje onih koji za zimu pripremaju kuvan. Velika greška, pa ako za ovu zimu niste obezbedili kuvan paradajz, razmislite o tome da ga pripremite sledeće jeseni, on je savršen dodatak mnogim jelima.

FreeDigitalPhotos.net

Beli luk je apsolutni kralj među začinima, svako jelo sem bistre supe možete obogatiti njegovim ukusom. Kažu da samo jedan češanj dnevno organizmu obezbeđuje dovoljnu količinu vitamina A, B i C. Štiti nas od oboljenja krvnih sudova a u zimskoj sezoni deluje kao prirodan antibiotik. Nažalost, nekako je rezervisan samo za dane vikenda ili večeri zbog jakog mirisa i neugodnog zadaha koji izaziva ali kašičica meda ili žvakanje peršuna uspešno neutrališu zadah belog luka.

I na kraju – kim. Odličan za slane đakonije, mesa, gulaše, krompir…

Ovo su začini sa kojima je vaše kulinarsko carstvo kompletno i uz pomoć kojih možete spremiti najukusnija jela. Naravno, na tržištu možete naći nebrojeno začina specijalnih za pojedina jela, to je vaš izbor, ovo vam je sasvim dovoljno kad krenete u kulinarske poduhvate, potrebno je samo da znate da ih dozirate kako biste na sto izneli „i miris i ukus“.

 

One comment

  1. Ja znam odavno o svim ovim korisnim biljnim za;inima i sve ih koristim ali ima jo raznoraznih začina iz egzotičnih krajeva koje niste pomenuli a, kjih ima u prodavnicama zdrave hrane ,pa dajte opis i tih začina.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *