Home / Porodica i zdravlje / Lagani sport – nordijsko hodanje
Lagani sport – nordijsko hodanje

Lagani sport – nordijsko hodanje

Većina nas se tokom godina ulenjila, povremeno pravimo velike planove kako ćemo početi da se bavimo nekim sportom, što zbog zdravlja što zbog linije ali planovi uglavnom padaju u vodu, ili smo previse umorni da bi dan završili nekim sportskim aktivnostima, ili nam nedostaje društvo i tako prolaze godine.

Sport koji sve više postaje popularan na zapadu, ima sve više pristalica, stiže direktno iz Finske, inspirisan je tehnikom kros-kantri staza je – nordijsko hodanje uz pomoć štapova.

Ovim sportom se možete baviti bilo gde, na gradskim ulicama, u parkovima, na plažama, planinama, naravno najbolje je da odete negde u prirodu i spojite lepo i korisno – bavite se sportom i uživate u prirodi.

Karakteristično za ovaj sport je upotreba štapova a ritam kojim ćete hodati i nije toliko važan, važno je da hodate.

Razlika od običnog hodanja, bez upotrebe štapa leži u tome što sa upotrebom štapa angažujete i ruke, odnosno gornju muskulaturu tako da nordihsko hodanje angažuje oko 80% naših mišića. Prednost je što sa upotrebom štapa zglobovi nogu trpe manje opterećenje, a najveća prednost leži u tome što ovim sportom mogu da se bave i srčani bolesnici, odnosno oni kojima je zabranjeno veće fizičko naprezanje, kao i ljudi svih starosnih dobi, od dece do starih. Nordijsko hodanje se naročito preporučuje gojaznim ljudima i onima koji se oporavljaju od nekih traumatskih povreda.

Baveći se nordihskim hodanjem smanjujete opterećenje kičme i vratnog dela kičme, poboljšavate cirkulaciju, rad srca i pluća i kao i kod svakog sporta oslobađate se stresa i napetosti.

Nordijsko hodanje ima nekoliko malih pravila jer da ih nema ne bi se nazivalo sportom, važno je da naizmenično koristite desnu nogu i levu ruku, levu nogu i desnu ruku. Telo treba držati pravo, naravno blago ćete se povijati napred zbog upotrebe štapa ali to ne smete raditi pogrbljeno i ruke  tokom hodanja treba zabacivati sve dok ih potpuno ne ispravite. Dužinu koraka i ritam odredite sami, onako kako vam to ne pričinjava preveliki napor.

Ako vam nakon ovog teksta padne na pamet da ćete izgledati čudno sa štapovima dok se u nekom gradskom parku ili obližnjem izletištu bavite nordijskim hodanjem, osvrnite se malo i pogledajte koliko ljudi se u parkovima bavi jogom, koliko njih vežba, ne obraćajte pažnju na to kako ćete izgledati drugima, štapove u ruke i na hodanje!

Foto: thepilateslady.co.uk

2 comments

  1. Ovi štapovi nisu retkost. Ima ih i kod nas u svim radnjama koje prodaju planinarsku opremu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*