Home / Kafa sa tetkom / Kroz život, sto na sat
Kroz život, sto na sat

Kroz život, sto na sat

Svakodnevno trčanje od kuće ka poslu, utrčavanje u sporedne ulice kako bi se završilo milion sporednih poslova, plaćanje, prijavljivanje, kupovina, nije tako strašno koliko je strašan onaj osećaj da će vam se glava rasprsnuti u hiljadu komada dok razmišljate šta sve treba u toku dana da uradite. Pored onih poslova za koje nas vezuje vreme, često se previše opterećujemo poslovima koji nas čekaju kod kuće – moram da skuvam ručak, peglam, perem sudove, prozore…

Ni jedan od kućnih poslova, kao uostalom ni bilo koji drugi, nam neće pobeći, sačekaće nas jer se neće obaviti sam, no, i pored toga, tim banalnim stvarima posvećujemo previše misli i kada dan prođe, kada treba da utonemo u san, imamo osećaj kao da nam je u glavi bura a svaki nerv i mišić da su napeti do pucanja.

Da biste izbegli tu svakodnevnu napetost kao i posezanje za nekim sredstvom koje će vam pomoći da se opustite i zaspite kako biste sutradan bili sposobni za normalno funkcionisanje, naučite da se ne trošite na razmišljanje o punoj sudoperi ili korpi sa vešom, pokušajte da se opustite kad god vam se u toku dana pruži prilika.

Ako se vozite gradskim prevozom od kuće ka poslu i obratno, čitajte knjigu, za to najčešće imamo najmanje vremena. Ako se vozite automobilom, pustite muziku. Muziku slušajte i ako se vozite javnim gradskim prevozom ili idete pešice. Ako pomislite da vašim godinama ne priliči da šetate ulicom sa slušalicama u ušima, razmislite samo koliko to prija, ako vam prija onda vam i priliči, uostalom, ako se malo osvrnete svaki drugi čovek na ulicije prikopčan na neke gajtane.

Pre nego što uđete u kancelariju ili u kuću, a znate da vas tamo čeka haos zbog kojeg nećete imati ni trenutak slobodnog vremena, pre nego što uhvatiet kvaku, zastanite, duboko udahnite, recite sebi – ovo mi neće uništiti dan, otvorite vrata i polako počnite da završavate svoje obaveze.

Svakodnevne kućne stresove ostavite ispred vrata kancelarije, one kancelarijske ostavite ispred vrata stana.

U kancelariji nećete moći, ali kod kuće pustite svoju omiljenu muziku, neosetno će vas poneti da između poslova napravite dva, tri plesna koraka ili da zapevate. Onog trenutka kad zapevate, sve negativne misli neće imati mesta u vašoj glavi.

Ako se osećate fizički preumorno, kao da vas celo telo boli, sedite mirno, dišite duboko i pokušajte da odgonetnete šta vas stvarno boli, glava, ruke, noge, stomak. Kad otkrijete šta je to što vas sputava, znaćete kako da reagujete, odnosno sa kojim bolom da se izborite. Ako vas boli glava što može biti i od napetosti, izmasirajte sami sebi slepočnice i vratni deo glave pre nego što popijete tabletu. Odličan lek za glavobolju od napetosti je da odete u kupatilo i operete kosu. Dok je perete, snažnim pokretima masirajte glavu i bol će najverovatnije nestati jer ćete time poboljšati cirkulaciju. Ako vas bole noge, opustite se desetak minuta držeći ih u vodi, ako su u pitanju ruke uradite par vežbi, a ako vas boli stomak to najčešće nije bol već pregladnelost. Sedite, pojedite nešto i smirite taj grč, često zaboravimo da jedemo.

Na kraju, odličan lek protiv napetosti je – disanje. Iako je disanje spontana radnja, većina ljudi ne ume da diše – lezite, zažmurite, opustite se i dišite duboko. Punim plućima.

Svakoga dana pronađite malo vremena samo za sebe, dišite, pevajte, igrajte, čitajte, pokušajte da ne mislite na ono što vam stvara osećaj napetosti jer mislima nećete promeniti ništa.

Čeka vas neki posao koji vam baš nije drag? Misleći ceo dan o tome niti ste ga završili, niti ga je završio neko drugi, samo ste napeti i nervozni.

 

 

One comment

  1. Da bi, kako tako, ublažili stomačnu nervozu na kraju dana, postoji recept koji deluje kod svih. Pre spavanja uzeti kašičicu meda i „muljati“ ga po ustima dok ne postane tečnost, tek ga onda progutati, a zatim popiti čašu (ili manje) tople vode-onolike topole kao kada jedete supu. Med je jedini prirodni sedativ i deluje opuštajuće na glatku muskulaturu ždrela i želuca.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*