Home / Porodica i zdravlje / Izborite se sa visokim temperaturama
Izborite se sa visokim temperaturama

Izborite se sa visokim temperaturama

U danima koji su ovako topli kao par prethodnih, većina nas se oseća neprijatno, tromo i pospano jer se i naša tela zagrevaju i ne uspevaju da se izbore sa visokim temperaturama.

Kao što znate, najvažnije je sačuvati organizam od dehidriranja, piti što više tečnosti,  izbegavati tešku, masnu i začinjenu hranu i oblačiti se adekvatno spoljnim temperaturama.

Savet da na ovako visokim temperaturama ne treba piti hladnu vodu i rashlađena pića večina ljudi ne sluša misleći da hladnim pićima najbolje može utoliti žeđ. Treba da znate da unošenjem nekog hladnog napitka u organizam, vode ili soka, niste uspeli da ga rashladite već da se organizam trudi da tu hladnu vodu zagreje a samim tim se i sam više greje, oslobađa više topolote i dolazi do obimnijeg znojenja.

Najverovatnije da se užasnete kad čujete da na visokim temperaturama treba piti topao čaj, ako ne možete da ga pijete, pijte bar pića koja imaju sobnu temperaturu, osećaćete se mnogo bolje nego nakon što ste popili nešto ledeno.

Ishrana takođe treba da bude bogata tečnostima, jedite više kuvano a manje prženo, što više svežeg voća i povrća, jer pored toga što su puni tečnosti oni nam obezbeđuju i vitamine i minerale.

Lubenice i dinje su idealne za tople dane  jer 80% njihovog sastava čini voda. Već ih ima na pijacama, ali kako su još uvek previše skupe, konzumirajte što više citrusnog voća, pomorandže ili grejpfrut, ili ih nacedite i pijte umesto kupovnih sokova, najbolje nezašećerene.

melon

Jedite banane, one su bogate kalijumom koji se veoma brzo gubi kada se znojimo. Bogati kalijumom su i paradajz i krompir, jedite što više paradajz salate a krompir što više kuvan, pre nego pržen i pečen.

Ne zaboravite svakoga dana da pojedete tanjir supe a meso zamenite ribom, ona je puno lakša za varenje.

Tokom ovako visokih temperatura mnogo su češće stomačne tegobe do kojih može doći i zbog toga što se bakterije u hrani mnogo brže razvijaju nego inače, zato vodite računa kako ćete čuvati hranu koju ste skuvali a sve ono što jedete sveže, voće i povrće, dobro operite pre nego što pojedete.

Izbegavajte da tokom najtoplijih delova dana budete previše na suncu, ukoliko osetite mučninu, nesvesticu i nagon za povraćanjem najverovatnije je da ste na ivici da doživite toplotni udar, zato bežite u hladovinu  i odmah se obratite lekaru.

Ako baš morate da budete van kuće ili radnog mesta, ako ste izloženi visokim temperaturama i direktnom suncu, obavezno sa sobom nosite flašicu vode ili nezaslađene limunade.

Vodite računa o temperaturi klime, ona treba da bude najviše 5 stepeni niža od spoljne temperature, koliko god da vam prija velika temperaturna razlika koju ćete napraviti u prostoriji u kojoj boravite to nije zdravo.

Oblačite se lako, neka garderoba bude od prirodnih materijala koji propuštaju vazduh, nikako od sintetičkih.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*