Ambro / FreeDigitalPhotos.net

Prolećni umor

Zima je godišnje doba u kome se svi “usporimo”, dani su kraći, manje smo fizički aktivni i svi željno očekujemo proleće kako bismo živnuli zajedno sa prirodom. Ali sa dolaskom proleća većina nas oseća simptome koji se nazivaju prolećnim umorom, imamo utisak kao da nam se organizam još nije  prilagodio prolećnom vremenu, patimo od glavobolje, tokom dana smo pospani, neraspoloženi Ovo promenljivo vreme koje varira sa temperaturama i u kome se smenuju kiša i cunčani sati, dodatno utiče na naše raspoloženje.

Stručnjaci kažu da do prolećnog umora dolazi jer nam se organizam “sudara” sa naletom energije koja obuzima telo, jednostavnije rečeno, mi smo “živnuli” ali organizam tome ne može da se prilagodi preko noći.

Kada bismo svi prekontrolisali krvnu sliku, najverovatnije je da bi kod svih rezultati pokazali povišen holesterol i trigliceride. Ishrana u zimskom periodu je pojačana, većina je dobila par kilograma. Opet jednostavnije rečeno, organizam se bori sam sa sobom, osećao bi se lakše ali ne može.

Da bismo pomogli sebi da se bolje osećamo, ne trpimo posledice zimske neaktivnosti i loše ishrane, ovih dana bi trebalo da pijemo što više tečnosti kako bismo pomogli organizmu, svim organima da se očiste od nataloženih štetnih materija. Voda, čajevi i limunada u što većim količinama, mnogo više nego obično.

Iako se još uvek osećamo tromo, dobro bi bilo svakoga dana otići u šetnju, čak i onda kada imate osećaj da vas vreme pritiska i guši, sem ako ne bolujete od neke hronične bolesti.

Mala promena u načinu ishrane može čuda da učini, smanjite unos mesa, izbegavajte konzervirane namirnice i suhomesnate proizvode a jedite što više ribe, voća i povrća, naročito svežeg povrća.

Prolećni umor, iako se čitav dan osećate usporeno i bezvoljno, i jedva čekate vreme za spavanje, može biti praćen nesanicom što dovodi do toga da se vrtite u krug i zaista postanete umorni od nespavanja. Da biste ovo izbegli, umesto da se uveče tuširate, napunite kadu i opustite se u toploj vodi. Možete masirati svoje noge i ruke, voda će vam dodatno pomagati, tako ćete poboljšati perifernu cirkulaciju i pomoći mišićima da se opuste.

Simptomi prolećnog umora će ubrzo proći. Sve što je potrebno je da pomognete svom organizmu da se probudi iz zimskog sna.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *