Home / Kafa sa tetkom / Pevajte, pevanje je prirodan lek protiv stresa
Pevajte, pevanje je prirodan lek protiv stresa

Pevajte, pevanje je prirodan lek protiv stresa

Pevajte! Dok se tuširate, sređujete kuću, kuvate, peglate, šta god da radite.

Pevanje je odličan prirodan lek protiv stresa koji nam je neophodan u ovo brzo i stresno vreme u kojem živimo. Moguće je da će vas ukućani gledati kao da ste pobudalili, ali bolje je da pevate nego da jednog dana idete ulicom i razgovarate sami sa sobom.

Pevanjem se podstiče lučenje endorfina, hormona sreće, i ima isti efekat na nas kao da smo pojeli čokoladu zbog čega obično imamo grižu savesti, koliko god da je volimo, ili popili šoljicu kafe.

Pevajući, svoje telo ćete “puniti” kiseonikom što će dovesti do toga da vam se svaki mišić u telu opusti, posle “žestokog” pevanja ćete se opustiti kao da ste vežbali. Ispitivanja su pokazala da pevanje čak utiče na dobro držanje tela!

Ne sekirajte se da li dobro pevate ili ne, ne idete na takmičenje, nećete nigde nastupati van svoje kuće. pevajte sebi i za sebe.

Peglanje je najdosadniji kućni posao na svetu i obično se čini da traje duže nego što zasta traje. Pustite svoju omiljenu muziku i prepustite se pevanju. Primetićete kako neke tonove ne možete da izvučete a onda kako ste zastali, duboko udahnuli vazduh, ispravili se i pokušali da izvučete iz sebe neki ton. Nesvesna radnja, primetili ste da niste nešto otpevali kako treba i terate svoje grlo da ga proizvede angažujući pri tom čitavo telo. Pokušaćete dva, tri puta, možda ćete uspeti, ali ako ne uspete, osetićete posle toga kako se opuštate, odlična vežba koja ne traži da se previše znojite.

Pored toga što ćete se osećati opuštenije, što ste se nadisali vazduha, pevanje vam može pomoći da se oslobodite nagomilanih emocija koje ponekad umeju da budu prikrivene i gurnute u stranu a veliki su uzrok napetosti.

Posle pevanja ćete se osećati bolje, opuštenije i zadovoljnije. Napetost će nestati, malo ste vežbali disanje, uspravno držanje, vežbali ste čak i stomačne mišiće koji su najangažovaniji tokom pevanja u trenucima kad iz sebe pokušavamo da izvučemo one “nemoguće” visoke tonove. Niste ih izvukli ali ste dobro učinili svojim mišićima.

Ako vam se ovo čini besmislenim, setite se pesme koju nikada niste uspeli da otpevate i zapevajte je dok ovo čitate.

Primetićete kako ste ispravili leđa, udahnuli vazduh, grudi izbacili napred, ispravili glavu, angažovali ste mnogo mišića, da stojite primetili biste kako ispravljajući leđa angažujete čak i mišiće karlice.

Pevanjem takođe angažujete mišiće lica, uradite još jednu vežbu da biste proverili, pevajte samoglasnike – a, e, i, o, u – videćete kako svaki tera vaša usta a samim tim i lice da naprave drugačiju grimasu, odlična vežba za elastičnost mišića lica što je izvrstan lek protiv stvaranja bora.

Ako vam ni ovo nije dovoljno da bi vas nateralo da pevate, setite se kako ste svojoj deci pevali uspavanke. Pevanje smiruje!

Pevajte!

Pevanjem nećete rešiti nijedan spoljni problem ali ćete se osećati mnogo bolje i spremnije da ih rešite.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*