Home / Porodica i zdravlje / Zdravlje u orasima
Zdravlje u orasima
dan / FreeDigitalPhotos.net

Zdravlje u orasima

Iako ne deluju baš lepo u odnosu na neko drugo voće, i iako nas mrzi da ih krcamo, a cena već očišćenih oraha nije baš niska, mnogi kolači i torte su nezamislivi bez oraha.

Ali sem što ih koristimo za pripremanje poslastica, orasi se mogu jesti sirovi, između obroka, kao užina, spadaju u onu vrstu namirnica koje su izvor dragocene energije.

Bogati su magnezijumom, vitaminima B grupe, vitaminom E, folnom kiselinom, gvožđem, a sve to je potrebno našem organizmu kako bi se izborio sa zimskim periodom.

Zbog visokog procenta proteina, orasi mogu zameniti proteine iz mesa, ali treba voditi računa o količini oraha koja se konzumira jer su vrlo kalorični, u 100 grama oraha ima 750 kalorija i oko 70 grama masti, dok u indijskom orahu, koji takođe možete kupiti u svakom marketu ili na pijaci, u 100 grama ima 570 kalorija i 40 grama masti.

Umereno sa orasima!

Neke studije su pokazale da orasi mogu smanjiti nivo holesterola u krvi jer su bogati nezasićenim masnim kiselinama i da je dobro, zbog toga, svaki dan jesti po malo oraha što može produžiti životni vek i smanjiti rizik od srčanih oboljenja, a količina – malo – podrazumeva najviše pet jezgra dnevno.

Ako volie da grickate između obroka, odlučite se za orahe, mnogo su zdraviji, kao i svako drugo koštunjavo voće, od onoga za čim ćete pre posegnuti nego za njima misleći da su to samo obične grickalice.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*