Home / Porodica i zdravlje / Smanjite unos soli
Smanjite unos soli

Smanjite unos soli

So prilikom kuvanja uglavnom služi kao pojačivač ukusa i sigurno ne možete da zamislite kuvanje bez soli, odnosno da jedete neslano. Ali sigurno često čitate o tome kako je preterana upotreba soli pogubna po naše zdravlje.

So vezuje vodu, samim tim utiče na povišen krvni pritisak a ovo može biti uzrok mnogih kardiovaskularnih oboljenja. Količina soli koju koristite kako biste poboljšalji ukus jelu zavisi od ličnog ukusa, ono što vama nije dovoljno slano nekome je preslano, i obratno, ali da biste znali koja je to količina koja će povoljno uticati na vaše zdravlje, a ne štetiti mu, treba da znate da stručnjaci ne preporučuju konzumiranje više od 6 grama soli dnevno, a da bi naš organizam funkcionisao bez problema, dovoljna su i 2 grama.

Pored toga što utiče na zdravlje, so utiče i na gojaznost, slaniju hranu ćemo više jesti čime unosimo i više kalorija, dok onu manje slanu proglašavamo bljutavom i bezukusnom što utiče na naš apetit.

Većina namirnica već sadrži određenu količinu soli, čak i da so ne koristimo uopšte, ako vodimo računa o ishrani, unećemo neophodnu dnevnu količinu.

Pošto so služi tome da da ukus našoj hrani, a uglavnom smo navilki da jedemo slano, pokušajte da smanjite količinu soli i vidite da li će takva hrana prijati vašim nepcima. Možda vam se ukus hrane u početku neće svideti, ali vremenom ćete početi da osećate razne ukuse i navićićete se na njih, jer sada uglavnom osećate samo slano.

Razmislite malo, kad jedete običnu paradaju zasalatu, od ukusa paradajza, krastavca i luka uglavnom osećate slano. Ukus paradajza ili krastavca nisu dominantni.

Naravno, so ne treba potpuno izbaciti, samo treba smanjiti količinu a ukus hrane možete poboljšati začinskim biljem od koga ćete imati mnovo više koristi.

Ono što se retko koristi u našoj kuhinji je limun, limunom možete začiniti većinu salata, ukus će biti takav da nedostatak soli uopšte nećete osetiti. Ribu takođe možemo začiniti samo limunom, bez imalo soli. Beli luk, ruzmarin i biber, takođe mogu dati odličan ukus hrani.

Ne zaboravite, so se, pored šećera, brašna i masti proglašava jednom od četiri bele “smrti”.

Smanjite unos soli i počnite da uživate u pravom ukusu hrane koju jedete.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*