Home / Porodica i zdravlje / Neću više da jedem!
Neću više da jedem!

Neću više da jedem!

Kad prođu praznici obično sebi obećamo da ćemo povesti računa o ishrani kako bismo se oslobodili viška kilograma zbog kojih već dugo imamo grižu savesti, i to se obično svede na gladovanje i uzdržavanje od namirnica koje volimo ali za koje znamo da su kalorične.

To što je neka hrana kalorična ne znači da je apsolutno treba izbaciti iz ishrane, već da je treba pažljivo i umereno konzumirati. Zlatno pravilo ishrane je jesti po malo od svega.

Prvo čega se odričemo su uvek hleb i peciva a za njima testenine što je potpuno pogrešno jer su, pored toga što su kalorični, bogati i ugljenim hidratima koji predstavljaju „gorivo“ za naše telo, obezbeđuju nam energiju. Ugljeni hidrati bi trebalo da predstavljaju 50% energetskog unosa pa dnevni unos od 40 do 60 gr hleba, desetak kašika žitarica, i oko 150 gr testenina, krompira ili pirinča ne bi trebalo da predstavljaju problem.

Masti su takođe važne za naš orgnizam, pa pošto ih unosimo kroz određene namirnice (meso, ribu, jaja), i pošto su veoma važne za obnavljanje ćelija, pravilno funkcionisnje mozga, zdravu kožu, sluzokožu i kosu, treba voditi računa o njihovom unosu.

Zasićene masne kiseline koje utiču na povećan holesterol i mogu dovesti do kardiovaskularnih bolesti, nalaze se u mesu, maslacu, mlečnim proizvodima, suhomesnatim proizvodima, grickalicma, pa ih treba vrlo umereno konzumirati, a više konzumirati namirnice koje sadrže nezasićene masne kiseline koje se nalaze u ribi i biljnim uljima.

Bilo bi dobro da meso što češće zamenite ribom.

I, naravno, vodite računa o unosu šećera. Uz odricanje od hleba i testenina, sa teškom mukom se mnogi odriču i slatkiša. Nećete pojesti omiljeni kolač ali ćete piti kafu sa šećerom,i šećer ćete uneti kroz razne druge stvari i napitke a patićete zbog kolača. Na kraju dana, u organizam ste uneli možda istu količinu šećera kao da ste pojeli kolač.

Dakle, praznici prolaze, jeli smo šta smo stigli i kada smo stigli, gde god smo otišli bili smo nečim posluženi, prvo i osnovno – uvedite ritam u ishranu, imajte sva tri obroka i užine između, ne odričite se ničega jer je sve potrebno našem orgnizmu, samo smanjite unos određenih namirnica i prednost dajte nekim drugim.

One comment

  1. Status veze:u vezi sam sa slatkisima,dok nas vaga ne rastavi:)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*