Home / Porodica i zdravlje / Problem oticanja nogu, mali saveti
Problem oticanja nogu, mali saveti

Problem oticanja nogu, mali saveti

Žene često imaju problem oteklih nogu koje otiču zbog nagomilaanja tečnosti u podkožnom tkivu, mogu biti posledica neke bakterijske infekcije, posledica infekcije ili hronične bolesti bubrega, hormonalne disfunkcije, ishrane bogate solima, ili posledica umora.

Noge mogu oticati i zbog neudobne obuće, uske obuće ili obuće sa visokom potpeticom.

Pre nego što same sebi postavite dijagnozu, ako imate dugotrajan problem sa oteklim nogama, posavetujte se sa lekarom, jer to može biti signal da se radi o nekoj bolesti.

Ali, ako otekle noge nisu posledica bolesti, ako se radi o neudobnoj obući, premoru ili nepravilnoj ishrani, onda same možete uraditi nešto da se rešite ovog problema.

Pošto do oticanja nogu dolazi zbog nagomilavanja tečnosti, pijte čaj od peršuna, on je moćan diuretik. Ne koristite puno soli u ishrani jer so vezuje vodu, i redovno se bavite sportom. Možete ići na aerobik, ili jednom nedeljno na plivanje, ali svakoga dana možete šetati, šetnja se često ne povezuje sa sportom, ali jeste, naročito malo brža šetnja.

Ne nosite obuću koja je moderna a koja ne odgovara vašem stopalu. Vodite računa o ishrani, ako ste pušač, smanjite broj cigareta koje popušite u toku dana ili pokušajte da prestanete da pušite. Hranite se namirnicama bogatim hranljivim materijama, vitaminima i mineralima.

Masirajte svoja stopala i noge sve do kolena, ovo će poboljšati cirkulaciju, sa boljom cirkulacijom i otok će se smanjiti.

Stari recept naših baka je da na pod stavite oklagiju ili staklenu bocu a zatim ih stopalima pokrećete napred-nazad, ovo je odlična masaža za vaše tabane, cirkulacija će se takođe poboljšati i preneti na ostali deo nogu. Isto možete uradti i sa lopticom za tenis, ovo je čak preporučljivije, loptica će vam više „bežati“ i tako ćete u sedećem položaju više pokretati noge i stopala.

Još jedan stari recept je da noge držite desetak minuta u toploj vodi a zatim jedan minut u hladnoj vodi, ovo ponovite par puta.

Ako ovo ne možete da podnesete zbog nagle promene temperature, onda stavite noge u toplu vodu i sve vreme mrdajte prstima kao da otresate pesak između njih, tako ćete uzburkati vodu koja će svojom blagom masažom, pored toga što vam se stopalo „kreće“ ispod vode poboljšati cirkulaciju, otok će se smanjiti i isećaćete kao da su vam noge lakše.

Tokom spavanja pokušajte da noge držite u položaju malo višem od tela, možete ispod nogu podmetnuti neki jastuk. Ovo će takođe sprečiti oticanje nogu u toku dana.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*