Home / Porodica i zdravlje / Prilagodite svoj organizam zimskom vremenu
Prilagodite svoj organizam zimskom vremenu

Prilagodite svoj organizam zimskom vremenu

Prelaz iz leta u jesen a zatim u zimu je vreme u kome naše telo mora da se prilagodi hladnijim danima kao i kraćim danima sa mnogo manje svetla. Ako često čitate o tome kako priroda mora da se prilagodi klimatskim promenama, treba da znate i da naše telo mora da se prilagodi promenama u prirodi.

Dani su još uvek prilično topli za ovo doba godine, ali bez obzira na to moramo povesti računa o tome da što lakše preprodimo ove promene i imamo što manji osećaj umora koji je karakterističan za promenu godišnjih doba.

I tokom zimskih dana, isto kao i tokom letnjih, važno je u organizam unositi dovoljno tećnosti, naravno voda ne na prvom mestu. Ljudi tokom zimskih meseci piju manje vode, manje se znoje i osećaj žeđi je smanjen ali to ne znači da našem organizmu ne treba tečnost.

Pijace su pune povrća, kupusa, šargarepe, praziluka, zato jedite što više povrća. Naravno, i  voće je veoma važno, još uvek možete pronaći grožđe, a tezge su pune jabuka. Južno voće je nezaobilazno tokom zime, zato uživajte u pomoradnžama, mandarinama i kiviju, već znate da jedan kivi sadrži dovoljno vitamina C, odnosno dnevne potrebe organizma za ovim vitaminom.

Pijte što više limunade, najbolje nezaslađene, ali ako ne možete da je pijete nezaslađenu, izbegavajte šećer, umesto njega koristite med. Ako ujutru popijete sok od pola limuna u čaši mlake vode, učinićete dobro svojoj jetri, ovo pomaže detoksikaciji jetre a  pojačaćete i otpornost organizma na viruse.

Ne zaboravite kiseli kupus, on ima skoro isto dejstvo kao limun, jedite dosta salate od kiselog kupusa čiji ukus možete poboljšati sitno seckanim belim lukom. Ova salata vam može biti kompletan obrok.

Kestenje možete videti na svakom koraku, jedite ga, dobro je za bubrege i kosti, ima antiseptička i laksativna svojstva. Kesten ima visoke nutritivne vrednosti i dosta je kaloričan pa vodite računa o drugim namirnicama koje konuzmirate onda kad jedete i kesten.

I naravno, nikako ne zaboravite koštunjavo voće, jedite lešnike, bademe, orahe. Orasi su dobri za srce, sadrže vitamin B koji pomaže da naš nervni sistem dobro funkcioniše, a zbog magnezijuma je dobar i za kosti.

Badem je takođe dobar za kosti i dovoljno je da pojedete samo nekoliko dnevno. Jedina mana koju ima koštunjavo voće je njihova visoka kalorična vrednost ali jednostavno vodite računa o količini koju konzumirate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*