Pomozite svom organizmu da se izbori sa proslavama

Ušli smo u period slava, proslava i novogodišnjih i božićnih praznika, što podrazumeva da ćemo jesti više nego obično. Koliko god vodite računa, mislili da jedete vrlo malo, neminovno je da ćete jesti više nego inače. Gde god da ste pozvani očekuje se i da jedete, odbijanje hrane pod izgovorom da nešto ne jedete, da više ne možete, je često uvreda za domaćina. Čim odemo u goste, jedemo i kad nam se ne jede, da ne bismo uvredili domaćine.

Ovo će naravno uticati na našu težinu, zajedno sa time što se manje krećemo nego inače. Ali pored toga, ono što našem organizmu mnogo više škodi je to što ćemo se osećati naduto,  imaćemo problema sa varenjem, bićemo lenji i usporeni, posle proslava, naročito posle odlaska na posne slave koje su „teške“, budićemo se sa osećajem da naš organizam nije uspeo da se izbori sa hranom koju smo uneli u sebe.

A kad već ne možemo da se izborimo sa onima koji žele da nas dobro ugoste, kada smo sami možemo se potruditi da održimo vitalnost svog organizma, da se osećamo manje umorno i da pokušamo da ga očistimo od sve te silne hrane koju smo morali bar da probamo.

Jedite što više voća, kako svežeg tako i sušenog, povrće, i umesto obilnog doručka jedite integralne žitarice. Sve ovo je puno antioksidanata i vlakana koja nam pomažu da očistimo organizam i poboljšava varenje.

Pijte najmanje 1.5 litara tečnosti dnevno, vodu, limunadu, čajeve, mineralnu vodu bogatu magnezijumom. Neka vam svaki obrok sadrži bistru supu a meso, ako ne možete bez njega, zamenite pilećim belim mesom ili nemasnom ribom.

Izbegavajte puno sol, i začine kako biste poboljšali ukus hrane, koristite manje soli i što više koristite peršun, bosiljak, ruzmarin, ove biljke su lekovite pa su samim tim dobre i kao začini.

Limun konzumirajte što više, dobro je ujutru popiti pola čaše mlake vode u koju ste nacedili pola limuna. Ovo može na naš još uspavan organizam da deluje kao šok, ali nije, samo vam se neće svideti kiseo ukus u ustima. A ako niste od onih koji  mogu da podnesu kiseo ukus, umesto vode pijte vodu u koju ste nacedili limun, naravno ne stavljajte šećer, neće to biti baš limunada. Nacedite jedan limun i sipajte ga u 1,5 litara vode. Ovo pijte u toku dana, kad god ste žedni.

Prateći ove male savete osećaćete se odmornije, svežije i raspoloženije. Ne zaboravite, još praznika je tek pred nama, a samim tim i više sedenja. Pomozite svom organizmu da se izbori sa tim.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *