Home / Kafa sa tetkom / Jedna kašika Nutelle i sve prolazi
Jedna kašika Nutelle i sve prolazi

Jedna kašika Nutelle i sve prolazi

Nezaobilazna u palačinkama, kao namaz na hlebu, omiljena dečija poslastica, a i onih koji više nisu deca, Nutella je ozbiljna konkurencija našem Euro kremu.

U svetu se godiše pojedu tone i tone ovog slatkog namaza sa ukusom lešnika i čokolade.

Zvanično, Nutella je rođena 1964. godine, ali njeno poreklo datira od ranije, još od 1945. godine kada je Pjetro Ferero eksperimentišući sa čokoladom koju je nazvao “Supercrema Giandujot”, po pecivu u koje je stavljao ovu kremu koje je bilo uvijeno u foliju i moglo je da se seče na kriške. Ali, nije ostalo na tome, svoju super kremu Pjetro je počeo da prodaje posebno, u malim porcijama i zvezda je rođena! Legenda kaže da je Pjetro Ferero rešio ovaj krem da pakuje posebno i prodaje ga, kada je video kako se rastopio na suncu i iscureo iz peciva, tako se rodila ideja da krem ne mora biti samo u pecivu. Deca su bila oduševljena, najzad su dobila nešto slatko što je moglo da se maže na hleb, što se može jesti i za doručak i za užinu, jedina mana ovog super krema je bila što se teško razmazivao.

Porodica Ferero 1964. godine odlučuje da usavrši svoj krem, čineći ga još kremastijim nego što jeste, i tako je rođena Nutella. Ime je dobijeno spajanjem reči “nut” i nastavkom “ella”, a dobitna kombinacija je dobijena natpisom na tegli u koju je krem pakovan – crno slovo “N” kojim se naglašava osnovni sastojak, i ostala slova u crvenoj boji koja asocira na energiju. Tih godina se prvi put pojavila i slika na kojoj je Nutella namazana na parče hleba.

Prvi put, Nutella je reklamirana 1951. godine kao hranljiv proizvod koji će inteligentne domaćice i majke davati svojoj deci.

Do prve reklame na televiziji došlo je 1967. godine, i iako su televizori tada bili crno beli, reklama je odmah postigla uspeh. Od sedamdesetih godina, Nutella osvaja svet, reklamirana je kao lek protiv tuge, depresije i usamljenosti – jedna kašika Nutelle i sve prolazi.

Nutella je danas jedan od omiljenih namaza u svetu, slogan pod kojim se reklamira je “Šta bi svet bio bez Nutelle” čime se naglašava da se radi o proizvodu i za ljude svih uzrasta i svih socijalnih statusa.

Preko četrdeset godina, osnovni ukus Nutelle je ostao nepromenjen, danas je sinonim za detinjstvo.

Od kako se pojavila i osvojila tržište, Nutella je jedan od proizvoda koji su najviše kopirani, ali nijedan proizvod nije toliko omiljen kao ovaj krem, ne zbog specifičnog ukusa već zbog spoja kvaliteta i cene, kao i karakteristične tegle i natpisa, i naravno, zbog toga što zaista mnoge ljude podseća na detinjstvo.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*