Home / Porodica i zdravlje / Pravilna ishrana – put do dobrog zdravlja
Pravilna ishrana – put do dobrog zdravlja

Pravilna ishrana – put do dobrog zdravlja

Da bi sačuvali zdravlje i postigli dobar imunitet, veoma je važno da se pravilno hranimo, a to znači da u ishrani treba da budu zastupljene sve grupe namirnica, i to:

1. žitarice

2. mleko, mlečni proizvodi

3. meso, riba, jaja

4. povrće

5. voće

6. šećeri i koncentrati

7. začini.

Ishrana teba da bude izbalansirana tako da se napravi dnevni unos iz svih sedam grupa namirnica. Preskakanje bilo koje grupe nije pravilna ishrana.

U zimskom periodu akcenat treba dati povećanom unosu voća i povrća, zbog vitamina C, da bismo ojačali imunitet, jer smo u zimskom periodu podložniji respiratornim infekcijama i mnogim drugim bolestima a da bismo ih izbegli treba raditi na jačanju imuniteta.

Veoma je važno napraviti raspored uzimanja hrane, da se osoba uobroči, što znači da dnevni unos bude 6 obroka – doručak, užina, ručak, užina, večare i obrok pre spavanja.

Treba izbegavati pohovanu i prženu hranu, prednost dati dinstanoj i barenoj hrani.

U zimskom periodu prednost dati kiselom kupusu, naru, brokoliju, medu, zelenom čaju, limunu, suvim šljivama, odlični su izvori vitamina C i pomažu detoksikaciji organizma.

Dobro je ujutru popiti sok od jednog limuna i jedne pomorandže, zaslađen medom, redovno uzimanje ovog soka će pojačati vaš imunitet.

Za jačanje imuniteta možete napraviti kašu od:

1 cvekle

1 jabuke

1šargarepe

1 celera

2 kašike meda.

Sve sastojke narendajte, dodajte med, dobro izmešajte, i uzimajte dve supene kašike dnevno. Ovu kašu treba držati u dobro zatvorenim teglama, najbolje u frižideru.

Sigurno znate da se o limunu, o kome već znamo da je izvor vitamina C, sve češće govori kao o “ubici” kancerogenih ćelija. Ako želite da sačuvate svoje zdravlje, napravite sok od jednog limuna i pola litra mlake vode a zatim ga pijte u toku dana, kad god se setite, po nekoliko gutljaja.

Autor: Boba Sušić, dijetetičar i nutricionista

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*