Home / Kafa sa tetkom / Postom do zdravlja
Postom do zdravlja

Postom do zdravlja

Počeo je Božićni post. Poznato je da post podrazumeva uzdržavanje od upotrebe bilo kakve hrane, a ne samo od hrane životinjskog porekla. Hranu bi, dakle, trebalo konzumirati u minimalnim količinama, a treba se uzdržavati od loših postupaka i pomisli, davati milostinju i činiti dobra dela. Odlazak na Liturgiju, zajednička i lična molitva, kao i izmirenje sa svima, neizostavan su deo posta.

Za neke ljude post se neretko pretvori u dijetu, što on svakako nije i ne sme da bude, jer uzdržavanje od hrane čini samo jednu od zabrana koje post propisuje. Ipak, čak i za one koji ga shvate kao dijetu, uzdržavanje od mrsne hrane će imati mnoge blagotvorne efekte na njihovo zdravlje. Podjednako upućen i vernicima i onima koji to nisu, ovaj tekst će se zadržati samo na pozitivnim efektima koji post ima na čovekovo fizičko i mentalno zdravstveno stanje, dok će onu drugu, duhovnu komponentu, da izostavi.

Ako se pažljivo razmotri činjenica da se postovi održavaju u odredjene dane, tokom tačno utvrđenih ciklusa ( Božićni post , Uskršnji post, post za Veliku Gospojinu  i Petrov post), može se zapaziti da svaki pada u periodu jednog godišnjeg doba. U navedenim periodima iz Kosmosa dolazi veća količina energije na Zemlju, čije je dejstvo slično  dejstvu radioaktivne energije i može da izazove poremećaje u funkcionisanju organizma. Ukoliko se u tim periodima posti, kosmička energija će biti upotrebljena za stvaranje i pojačanje biosinteze, a ukoliko se i dalje konzimira hrana u uobičajenim količinama, energija će, ne asimilujući se, da izazove oštećenja u ćelijama, a slobodni radikali će da podrivaju njihov rad. Bakterije i virusi, usled obilja energije, napadaju oslabljeni organizam i upravo u tom periodu, u celom svetu se javljaju epidemije gripa (proleće i početak zime) i stomačne infekcije (leto).

Uzdržavanjem od mrsne hrane odstranjuju se kiseli mukoplisaharidi i suvišne belančevine iz organizma, koji omogućuju nastanak sluzi u organizmu. Sluz je osnova za razvoj gotovo svih oboljenja. Svako godišnje doba ispoljava svoje dejstvo na čovekov organizam menjajući stanje sluzi. Ona može da se razblažuje, zgušnjava, da se vraća u tkivo… U toku zimskog perioda, za ishranu se uglavnom koristi hrana puna skroba i belančevina. Takva hrana utiče na nagomilavanje sluzi u organizmu, koja se, zbog hladnoće, prenosi iz krvotoka u tkivo i tu se taloži. U proleće se u našem organizmu tečnost brže pokreće, pa tako i nataložena sluz. Njeno odstranjivanje vrši se kroz gornje disajne puteve i pluća prouzrokujući prehlade.

Zahvaljujući mnogobrojnim ispitivanjima i naučnim studijama koje su rezultati tih ispitivanja, danas se sasvim sigurno zna da post omogućuje obnavljanje i normalan rad organa i čitavog organizma, obnavlja endokrine žlezde i kontraktivnu sposobnost srčanog mišića (što ne može da se postigne lekovima) i jača vaskularni sistem. Takođe pomaže da se umanji procenat neplodnosti koja je u najvećem broju slučajeva posledica veoma velike zagađenosti ili poremećaja biosinteze. Gladovanjem se obnavljaju ćelije probavnog trakta. Praktična ispitivanja pokazala su da se radijacija i radionukleidi izbacuju iz čovečijeg organizma za samo 12-14 dana gladovanja. Čišćenje čovečijeg organizma, izlečenje hroničnih oboljenja i konstantno održavanje biosinteze ćelija na visokom nivou,  takođe su pozitivni efekti nekonzumiranja hrane.  Pod gladovanjem može da se podrazumeva potpuno uzdržavanje od hrane, koje obavezno mora da bude pod kontrolom lekara, ili minimalno konzumiranje, u ovom kontekstu posnih namirnica koje svaki pojedinac prilagođava sopstvenim potrebama i mogućnostima.

Vreme u kome živimo, ritam koje ono nameće, nepravilna ishrana i stres na svakom koraku, kao i ogroman porast najrazličitijih oboljenja, dovoljan su razlog da se zapitamo da li je previsoka cena kojom plaćamo zadovoljenje potreba svog čula ukusa. Rešenje, pa makar ono bilo i povremeno, leži u svakom dostupnom, jednostavnom i sasvim neškodljivom leku – uzdržavanju od teške, mrsne i škodljive hrane.

Autor: Vesna Lečić Milovanović

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*