Magnezijum u službi zdravlja

Magnezijum je neophodan za dobro funkcionisanje našeg organizma, naročito za skelet i mišiće.

Veoma je važan za održavanje energije, strukturu ćelijskih membrana i njihovih enzima, neophodan je za formiranje zubne gleđi i funkcionisanje nervnog sistema.

Magnezijum takođe ima važnu ulogu u eliminisanju viška tečnosti iz tela koja je često kriva za osećaj težine koji imamo u nogama, naročito tokom letnjih dana.

Nedostatak magnezijuma u telu, koji može nastati i zbog preteranog znojenja, izaziva umor, slabost i gubitak apetita. Veći unos magnezijuma može izazvati dijareju, ali se ovo retko dešava.

Da bi se leti izbegao gubitak magnezijuma iz organizma, neophodno je piti što više vode, mineralne vode obogaćene magnezijumom, čajeva i sokova.

U organizmu odraslog čoveka se nalazi količina od 20 do 25 grama magnezijuma, da bi se ovaj nivo održao i organizam funkcionisao bez problema, neophodno je uzimati  integralne žitarice (iako se oko 80% magnezijuma iz žitarica izgubi tokom prerade), mahunarke (pasulj je bogat ovim mineralom), koštunjavo voće, ali i povrće, meso i ribu,  mleko i banane. Treba da znate da se kuvanjem količina magnezijuma u namirnicama smanjuje pa što više jedite sirovo povrće, pošto ribu i meso ne možemo jesti sirove.

Dnevne potrebe odraslog čoveka su od 300 do 500 mg magnezijuma i sa pravilnom ishranom će ova količina biti zadovoljena. Ali imajte u vidu da i sa pravilnom ishranom  naš organizam apsorbuje samo 30-40% magnezijuma što se smanjuje sa godinama, što smo stariji sve je neophodnije da se zdravo i pravilno hranimo.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *