Home / Kafa sa tetkom / Četrdeseti rođendan e-mail-a, umete li pravilno da ga napišete
Četrdeseti rođendan e-mail-a, umete li pravilno da ga napišete

Četrdeseti rođendan e-mail-a, umete li pravilno da ga napišete

Elektronska pošta ili skraćeno  e-mail ili email, je još uvek  neophodan način komunikacije u današnje vreme. Da li vam je poznato da je email proslavio nedavno svoj 40. rođendan. Zvanično prva email poruka je poslata još davne 1971. godine posredstvom mreže ARPANET.

Bez obzira na sve veću popularnost raznih društvenih mreža, kao i pogodnosti, koje one pružaju, komunikacija mejlom ipak predstavlja osnovu ozbiljne poslovne komunikacije.

Ne postoji, još uvek, dovoljno izražena svest na ovim prostorima, koliko je mejl  daje informacija o firmi sa kojom se posluje.

Da se podsetimo nekih osnovnih i proverenih pravila, kada je pisanje mejla u poslovne svrhe u pitanju:

  1. Naslov, predmet  ili subject je obavezan, konkretan i koncizan

     2.       Prored na početku

Tekst vizuelno „zalepljen“ na samom početku mejla izgleda jako neuredno i neozbiljno.

     3.       Obraćanje

Kako ćete se obratiti svom poslovnom parteneru, klijentu je, između ostalog , stvar poštovanja. Bez obzira da li pišete jednoj osobi ili više njih, da li se radi o nekoj vrsti mass mail poruke, neophodno je da se obratite odrođenoj osobi. Mail nije SMS poruka.

Poštovani – to je sasvim korektan početak, ukoliko iz bilo kojih razloga nemamo ime osobe, sa kojom sa kojom želimo da ostvarimo kontakt.

Poštovani Owner, ….

Ovo je samo primer,  oslovljavanja, koje nikako nije poželjno.

    4.       Vreme je za uvod

Ukratko predstavite sebe ili razlog, zbog koga želite da ostvarite kontakt.

Ukoliko postoji neka konkretna veza ili razlog kontakta, sad je pravo vreme da to kažete.

Primeri:  –    Pozivate se na određeni dopis, koji navedete, zajedno sa datumom, kada je napisan.

–     Veza vam je ponuda na nekom sajtu, iskoristite moći interneta i postavite link uz malo objašnjenje.

           5.       Dužina teksta

Vreme je da objasnite razlog  pisanja svog mejla. Budite konkretni ali ne i prepoširni. Mejl nije pismo, ukoliko smatrate da postoji potreba slanja nekog dužeg teksta, pošaljite prilog.

Obavezno proverite, kako ste prilog nazvali, izbegavajte svoje lične,šifrovane nazive, kao i neimenovane dokumnete.

pogledajte  u ataču ……

Ne zvuči baš najbolje,  zar ne?

         6.       Fontovi, tip slova

Odaberite font, koji ćete uvek koristiti prilikom poslovne korespodencije. Naravno, nikako nemojte koristiti neke specijalne fontove, koje ste pronašli na netu  i mnogo vam se dopadaju, pitanje da li ih primalac ima. Times New Roman, Ariel, Georgia i Verdana su neki standardi, koji se preporučuju za poslovnu komunikaciju. Comic Sans MT je font, koji se nikako ne sme koristiti u poslovnoj komunikaciji, uostalom i ime mu to govori

           7.     Veličina fonta

Preporučena veličina fonta je 10-12.

NIKAKO NEMOJTE KORISTITI VELIKA SLOVA ZA ČITAVE REČENICE, to je nepristojno, asocijacija za to je kao da vičete na poslovnom sastanku.

Izbegavajte upotrebu uzvičnika, !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Postoje druga, elegantnija rešenja za naglašavanje pojedinih, važnih delova teksta: prored, bold, italic, itd.

          8.       Boje

Boje su moćno sredstvo za vizuelizaciju poruke, ali bez preterivanja. U slučaju da je potrebno da nešto obojite, koristite boje, koje ne vrište, tamno sivu, smeđu, zagasito zelenu, teget. Ne bojite pozadinu teksta, ako niste 100% sigurni da je to neophodno. Pink, žuta, naranžasta, neon-zelena, zaboravite ih.

Imajte na umu da to nije bojanka i da je sadržaj  bitan i ako nije kvalitetan, šaranje neće pomoći, može samo da odmogne. Takođe – bez smajlića  u poslovnoj komunikaciji

           9.       Pozdrav

Poštovanje i srdačnost nikada neće zastareti niti  izaći iz mode.

         10. Potpis

Potpis je obavezan. Uradite potpis, koji će sadržati ime i prezime, kontakt telefon, naziv firme i link za web stranicu, ili bilo šta što smatrate relevantnim za vašu firmu, posao ili za vas lično, naravno bez pompeznog preterivanja.

S’poštovanjem
pozz  Petar.

Da li ovako potpisam mejl zaslužuje nečiju pažnju? Ili ovakav?

Autor: Dragana Amarilis

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*