Home / Porodica i zdravlje / Zdravlje na usta ulazi
Zdravlje na usta ulazi

Zdravlje na usta ulazi

To su nam govorile mame i bake kad smo tvrdoglavo držali stisnute usne a one na sve načine pokušavale da nam ubace kašiku u usta, moleći nas da jedan zalogaj pojedemo za batu, jedan za omiljenu lutku… Sećate li se toga?

Zdravlje zaista ulazi na usta, ali to vrlo često zaboravimo, najzdravije stvari često nisu ukusne. Posegnućemo za onim za šta znamo da nije zdravo, da je previše masno ili začinjeno, sa mišlju da je to samo mala količina, zaboravljajući da godinama unosimo u telo te malo količine loših sastojaka koje u našem organizmu rade svoj posao koga uopšte nismo svesni.

Kad pročitate da konzumiranje nekih namirnica može sprečiti neke bolesti, sigurno pomislite – ma, hajde, kako mala količina nečega može sprečiti bolest.

Razmislite, mala količina nečega što pojedemo u toku dana ne može da uradi ništa, ali konstantno konzumiranje malih količina zdravih namirnica može da spreči neke bolesti, na isti način kako neke nezdrave namirnice dugotrajnim konzumiranjem mogu da dovedu do neke bolesti.

Hajde onda da se u mesecu borbe protiv raka dojke pozabavimo onim što može sprečiti ovu bolest, a nije ni neukusno, ni bljutavo, već je vrlo ukusno.

Kad god imate priliku, u sezoni kada ima borovnica, kupina, jagoda, malina, jedite ih umesto kolača i sladoleda, ovo voće je bogato vlaknima koja smanjuju nivo holesterola u krvi, čak i nivo estrogena koji ubrzava rast kancerogenih ćelija kod hormonski zavisnih tumora, a ovo voće deluje i kao dobar antioksidans.

Nedavne studije pokazale su da je kari začin dobar kao prevencija raka dojke, preporučuje se da se koristi tokom kuvanja hrane, i, vrlo zanjimljivo, da ga pospete po omiljenim grickalicama, nemojte ovo da zaboravite kada se pripremate da odgledate neki film. Kokice sa karijem su vrlo ukusne, ali možete ga koristiti uz sve ostale grickalice.

Sada je sezona bundeve, možete je naći skoro na svakoj tezgi na pijaci, jedite bundevu, ali jedite i seme bundeve, seme bundeve se odavno preporučuje u ishrani kao prevencija, čak i muškarcima u prevenciji raka prostate.

Kod mnogih bolesnika od karcinoma uočen je nizak nivo D vitamina, jedite namirnice bogate ovim vitaminom, naročito ribu, tunu, sardinu, skušu i najviše losos, bez obzira što ove vrste ribe najlakše možete da nađete konzervirane, jedite ih uz salatu, kao salatu, kako god vam odgovara.

Umesto običnog ulja koristite maslinovo ulje da biste začinili salatu.

Izbegavajte meso spremljeno na roštilju, ako volite pečeno meso, pecite ga u rerni, kao začine koristite sveže bilje po ukusu i poprskajte meso limunovim sokom, i zdravo je i ukusno.

Krenite od ovih malih stvari.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*