Home / Kafa sa tetkom / Raspored robe u supermarketima
Raspored robe u supermarketima

Raspored robe u supermarketima

Kada uđete u supermarket, da li ste svesni koliko je svo to izobilje i šarenilo robe koje vas okružuje postavljeno baš onako kako treba, na osnovu raznih proučavanja i istraživanja širom sveta. Nije pogrešno ako kažemo da ulazimo u svet nauke. Sve u cilju vaše veće potrošnje.

Svi ti užurbani pokreti zaposlenih nisu slučajni.  Znaju oni veoma dobro  šta rade i svaka od polica (gondola) u samoposluzi se puni robom po tačno razrađenom i ugovorenom planu.

Najpre, postoje neki teoretski elementi, koji se razmatraju, pre nego što se odluči kako će biti raspoređena roba na jednoj ovakvoj polici. Važno je doneti pravilnu odluku, koja vrsta raspoređivanja robe bolje utiče na prodaju:

–          Horizontalno postavljanje robe, isti proizvod se ređa više puta u horizontalnom nizu, da bi učestalost tog proizvoda vizuelno privukla pogled potrošača.

 

–          Vertikalno raspoređivanje, isti proizvod se ne postavlja mnogo u širinu nego na svim policama po vertikali, da bi se vizuleno dobio utisak stuba, koji će privući pogled

–          Postovljanje u blokovima. Obično tamo gde postoje iste vrste proizvoda, kod nas se najčešće primenjuje kada su sokovi i osvežavajući napitci u pitanju.

To je nešto svakodnevno na šta smo navikli i na šta uopšte ne obraćamo pažnju. Pošto se uglavnom radi o proizvodima, koje svakodnevno koristimo, tu se baš i ne možemo mnogo sačuvati.

Ali pošto smo već ušli u period naših slava ,a i  praznici se približavaju, ono na šta je potrebno obratiti pažnju su takozvana paletna mesta.

To su oni proizvodi, koji se ne nalaze u redovnim policama, nego na posebnim mestima i stalcima, na kojima je raspoređena tematska roba. Recimo – slavski pokloni, božićne drangulije.

Vaše oko sigurno neće odoleti da priđe i pogleda jednu tako tematski, ukusno,  složenu ponudu svega što vam  je možda potrebno.

Tetka savetuje oprez! Bez obzira na istaknute povoljnosti, obično sličnu  robu, možete pronaći na drugom mestu  u supermarketu, po nižoj ceni.

Zapamtite da za mogućnost  da  robu  posebno izloži  u supermarketima i hipermaketima,  proizvođač ili distributer je morao dodatno da plati vlasniku lanca prodajnog objekta o kome se radi, a to svakako ne utiče na povoljnu cenu.

Autor: Dragana Amarilis

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*