Home / Kafa sa tetkom / Horor na televiziji sa nacionalnom frekvencijom
Horor na televiziji sa nacionalnom frekvencijom

Horor na televiziji sa nacionalnom frekvencijom

U iščekivanju najavljenog filma,  a sve u društvu najmlađeg deteta od 11 godina,  u 21 i 30, taman kada je isti došao da se malo mazi pred spavanje,  emisija kojoj ne znam ime, nema je u najavi programa, kao što rekoh očekivala sam  neki film.

Naravno, ništa od filma u najavljeno vreme,  idu neke raklame,  taman idealno vreme da se klinac ubaci u krevet između mene i dragog i još malo odloži odlazak na spavanje.

Završava se blok reklama, na ekranu u gro planu mršava, neuredna, uplakana crnka  od  40+, kvarnih zuba.  Objašnjava auditrijumu kako će sada njen život biti bolji. Pružena joj je šansa da promeni život. Od sada će moći da uživa u svom pravom bogatstvu – svojoj porodici .

Ne shvatam još uvek o čemu se radi u emisiji.

Gorepomenuta ulazi u ordinaciju gde je čekaju dva lika u belim mantilima. Dva dobrodržeća  čika doktora objašnjavaju širokim narodnim masama kako je gospođa ustvari veoma lepa žena kojoj treba malo podsticaja ( hirurških???) da bi se svetu prikazala u pravom svetlu i ostvarila svoje snove(????)

Polako počinjem da kapiram, oni će malo da je srede ( uz pomoć sponzora „xy“, koji je i vlasnik ordinacije koja vrši zahvate na pomenutoj gospođi,  razume se)  a ona će, još jednom, uplakana i raščupana, da se zahvali i objasni  čika docama i auditorijumu kako će posle ovih intervencija život njene porodice biti lepši.

Nižu se zatim horor scene „prepravke prosečne srpske majke u prosečnu srpsku pevaljku“,  dragi i ja udaljavamo klinca iz prostorije, ljubimo ga „za laku noć“ u nadi da nije  obraćao pažnju na ono što mu je (što našom nepažnjom, što nepažnojm televizije sa nacionalnom frekvencijom i nepažnjom  Republičke radiodifuzne agencije) servirano pred spavanje.

Posle odlaska klinca na spavanje, sa nepodeljenom pažnjom, nastavljam da gledam spektakl: prosečna srpska žena od 40+ pretvorena je u „srećnu ženu kojoj je pružena nova šansa“ , samopregornim radom tima hirurga, frizera, stilista i kojekakvih sponzora emisije koja je zamišljena kao neviđeno dobra reklama gorepomenutima i neviđeno srozavanje žene koja je pomislila da je na ovaj način našla rešenje svojih problema.

Gledam snimke njene dece i porodice, majke koja je podržava, ćerke kojoj nezadovoljstvo  majke (nezadovoljstvo izgledom!!!!)  bitnije od činjenice da joj težak položaj porodice neće omogućiti čestito obrazovanje u životu,  gledam devojčicu koja će vrlo brzo postati žena a kojoj je bitnije da joj majka „ostvari svoje snove“ od neomalterisanih zidova među kojima živi.  Gledam i ne mogu da verujem da nema ni trunke svesti u tom mladom biću, svesti da nije idelana i srećna samo ona žena koja „izgleda kao Brena, Seka, Jeca, Ceca i ostale ’ece’).

I još manje mogu da verujem da je izjava njene dece „ništa lepše nego kada nam se mama nasmeši“ upotrebljena kao reklama za čika docu koji joj je montirao nove zube. Zar tvorci emisije u životu nisu sreli decu? Ne razumeju šta znači kada dete tako nešto kaže?

Gledam i pitam se: da li je moguće da  nikome nije palo na pamet da gospođi koja teško živi i još teže podiže svoju porodicu, umesto novih grudi, nove gornje i donje vilice, frizure, botoksa  i silikona u usnama ponudi stipendiju za studije nakon kojih bi  mogla naći čestit posao i podizati svoju decu?

Da li je moguće da sponzori ovog programa šalju ženama poruku da će sve u njihovim životima biti kako treba ako se „srede“ kod kojekakvih doktora, stilista, zubara  i frizera?????

Da li je moguće da žene od 40+ u zemlji  nebeskog naroda ne znaju da odlazak kod zubara spada u elementarnu higijenu???

Da li je moguće da, pre svega,  niko godpođi nije objasnio da bi stipendija njenoj deci (koliko sam shvatila ima ih troje) učinila njen život daleko lepšim od nove garderobe i cipela koje je (možda) dobila od sponzora ?

Da li je moguće da televizija sa nacionalnom frekvencijom celu ovu priču plasira kao ideal koji treba da bude opšteprihvaćen????

I da li je moguće da će njena deca i porodica nakon svega biti ponosni na nju?

Čudila se i pomalo psovala : Marina Ognjenović

 

3 comments

  1. Postovana,

    Delim Vase misljenje u mnogim stvarima. Reklamiranje plasticne hirurgije, i eksplicitne scene u terminu kada deca gledaju TV je veoma lose. Medjutim, ono sto sam htela da kazem je da ta zena nema 40+ godina, vec samo 34. Ja imam 31 i strasno mi je bilo da neko ko je samo 3 godine stariji od mene izgleda tako lose. Mislim da ce se ta zena ipak lepse osecati nakon njihovog „sredjivanja“. Emisija mi se ne svidja. Ali nije tacno da te zene zele da izgledaju kao Ceca, Brena, itd. One samo zele da povrate izgled koji im je narusen zbog loseg zivota, bede. A ko je za to kriv. Nasa drzava u kojoj puno ljudi zivi na ivici egzistencije.

  2. Bez obzora ko je tu ženo doveo do toga da izgleda kako izgleda, bez obzira na njenu sudbinu, ova emisija promoviše da samo lepa žena može da bude i srećna žena. Egzistencijalni problemi se ne rešavaju lepotom, nego radom. I država nema nikakve veze sa ovom emisijom, to je samo još jedan rijaliti koji treba da nas prikuje u stolice ispred televizora.

  3. Pandoro, evo nas. Opet.

    Pomenuta tema nije uopšte jednostavna za razgovor i/ili sučeljavanje argumenata. Činjenica je da u savremenom društvu (stanje u poslednjih 10+ godina, zbog mnogo razloga iz svih sfera života) promoviše razna sredstva koje će nas učititi „večno mladim“, „lepšim“, „uspešnijim“… Stoga nije ni čudo da mnogi ljudi misle da će ako budu „lepši“ biti i srećniji. Naročito oni koji su do 34. godine ostali bez zuba zbog katastrofalnih uslova i/ili načina života.

    Termin emisije je nedopustiv, baš zbog dece, potpuno se slažem. Ali kao i u mnogo čemu drugom, institucije zadužene za kontrolu rada TV stanica ne rade baš svoj posao kako treba.

    Sa druge strane, pomenuta osoba (ili osobe koje će se tek pojavljivati) možda zaista ima bolje šanse da nađe posao ili napreduje u sadašnjem (ne znam detalje) ako izgleda lepše. To zbog onih teza iz gornjeg pasusa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*