Home / Kafa sa tetkom / Delhaize Grupa, priča o tradiciji
Delhaize Grupa, priča o tradiciji

Delhaize Grupa, priča o tradiciji

Delhaize Grupa je pre izvesnog vremena stigla u Srbiju. Preuzela je vlasništvo i upravljanje Maxi Grupom i postala vlasnik, kako stoji na njihovom sajtu, sledećih objekata u Srbiji:

–          112 Maxi supermarketa

–          210 Mini Maxi prodavnica

–          8 Tempo hipermarketa

–          13 Tempo diskontnih objekata (Tempo Express)

Ukupno, to čini 343 prodajnih  objekta širom Srbije, sa preko 10.000 zaposlenih .

Šta znamo o kompaniji, koja je zvanično,  još krajem prošle godine zauzela svoje vodeće mesto u maloprodaji u Srbiji.

Priča je jako duga i bogata uspešnim poslovnim poduhvatima.

Počinje daleke 1867 godine, kada je belgijski profesor ekonomije  Jules Delhaize, Žil  Delez –  [dəlɛːz], francuski izgovor, rešio da svoje snove sprovede u delo. Napravio je prvi , mali lanac prodavnica za snabdevanje osnovnim namirnicama, sa revolucionarnim idejama za to vreme, robu je nabavljao direktno od snabdevača. Izbacujući posrednike iz, do tada uobičajenog lanca snabdevača, smanjio je maloprodajne cene i  obezbedio snabdevanje svojih kupaca, jeftinom i kvalitetnom robom, koju je sam nabavljao. Roba se od dobavljača otpremala u centralni magacin a zatim distrubuirala po prodajnim mestima.

U realizaciji su mu pomogli brat i zet.Taj trojac je postavio kamen temeljac uspešne kompanije, koja se iz geografski male Belgije proširila širom Evrope i USA.

Za simbol svoje kompanije uzeli su lava, kao simbol snage (ujedno je lav i simbol Belgije) a za moto su uzeli sledeću izreku: Unity is strength.

Dakle proteklo je skoro godinu dana, od dana kada se ova kompanija, zasnovana na uspešnoj tradiciji poslavanja od gotovo 150 godina, pozicionirala u Srbiji. Izgleda da je došlo vreme da polako počne da širi asortiman proizvoda, kao i da aktivnije učestvuje u formiranju maloprodajnih cena.

Preko medija smo već informisani, da je od nedavno (15.oktobar) počelo trajno sniženje cena određenih  artikala, koji se obično  nalaze u prosečnoj potrošačkoj korpi.

Kako je najvljeno na sajtu Maxi-ja uskoro nas očekuje i predstavljanje  proizvoda (privatne)  robne marke 365.

Za početak, to će biti artikli proizvedeni u  Belgiji, Luksemburgu, Grčkoj  i Rumuniji, vremenom se očekuje da sei naši proizvođači uključe u igru i postanu deo Delahaize uspešne priče.

Do toda, svako sniženje cena osnovnih namirnica, može samo biti pozdravljeno od strane sve tanjih budžeta prosečne srpske porodice.

Pitanje, koje ostaje je da li je bilo potrebno toliko vremena od “istorijskih promena“ u Srbiji, da se stvore uslovi za dolazak velikih trgovačkih lanaca i klima konkurentske trgovine.

Izor: Delhaize Group

Autor: Dragana Amarilis

 

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*