Home / Porodica i zdravlje / Promene na telu posle trudnoće
Promene na telu posle trudnoće

Promene na telu posle trudnoće

Telo žene se menja tokom trudnoće pa se zbog toga trudnoća i zove drugo stanje. Pored vidljivih promena na telu žene, postoje i one nevidljive, ceo organizam trpi promene zbog novog života koji se razvija.

Tokom trudnoće, sa rastom bebe, raste stomak, grudi postaju veće, telesna težina žene se povećava iz meseca u mesec, vrlo često dolazi do otoka u nogama, bolova u karličnim kostima zbog širenja karličnog dela, bolova u leđima, mučnine, pospanosti i nesanice, ali znamo da će svaka od tih tegoba nestati sa porođajem.

Međutim, telo žene se posle trudnoće i porđaja menja, iako postoje žene kojima se telo vrlo brzo vraća u formu posle porođaja, mnogo je više žena koje čeka dug put vraćanja na težinu koju su imale pre porođaja, kod nekih ostaju posledice sa kojima će se vrlo dugo boriti, kao što su proširene vene, strije, opušten stomak i grudi.

Stomak posle porođaja možete srediti dugim i upornim vežbanjem, ali da biste izbegle strije, najbolje je tokom trudnoće koristiti neku kremu protiv strija, odnosno pucanja kože, hraniti je da bude elastična, a njome treba mazati i masirati i druge delove tela koji su podložni strijama, butine, bokove, zadnjicu i grudi. Sa negom kože treba početi odmah, sa pojavom prvih strija je već kasno. Stije se ne mogu otkloniti, s vremenom će postati manje uočljive ali nikada neće nestati.

Grudi će se tokom trudnoće uvećati ali će se uvećati još više tokom perioda dojenja što neminovno dovodi do širenja kože tako da će sa prestankom dojenja grudi izgledati opuštenije nego što su bile ranije. Posle trudnoće i dojenja, grudi nikada više neće imati onu čvrstinu koju su imale ranije, sa svakom novom trudnoćom grudi će biti sve opuštenije. Upornim vežbanjem grudi se mogu malo vratiti u formu a jedna od najboljih vežbi je da stanete ispred zida, toliko daleko da samo vrhovima prstiju dodirujete zid, a zatim ne pomerajući se spuštate dlanove na zid, osetićete kako vam “rade” mišići i kako vam se grudi sa svakim pokretom dižu i spuštaju. Ove vežbe donekle mogu da vrate čvrstinu grudima.

Jedan od najvećih problema koji takođe ostaje posle porođaja su proširene vene. Kod nekih žena se javljaju još tokom trudnoće, kod nekih tek posle porođaja, a posledica su povećanja težine i pritiska koji trpi organizam. Popucali kapilari, obično na nogama. će ostati trajno vidljivi, a proširene vene koje su bolne i vrlo vidljive mogu da se srede samo operativnim putem.

Ukoliko dođe do pojave celulita mada on nije tipičan samo za period trudnoće i posle porođaja, retke su žene koje nemaju problema sa celulitom, skoro da je nemoguće osloboditi ga se što podrazumeva zdravu ishranu i uzimanje što više tečnosti. Jedna od najboljih metoda za borbu protiv celulita je da tokom tuširanja kritične delove tela masirate grubom rukavicom, sve dok vas ne zaboli a kože ne postane jarko crvena što znači da ste uspeli da “prokrvite” taj deo tela. Mazanje bilo kakvih preskupih krema neće imati nikakvog efekta bez snažnog masiranja jer se celulit stvara zbog slabe prokrvljenosti određenog dela tela.

I na kraju, ponovo težina… Najteže je skinuti kilograme tokom dojenja jer će vas svi ubeđivati da ne smete da držite dijetu jer dojite bebu što je spojeno sa onom predrasudom da trudnica treba da jede količinski više jer jede za dvoje. Naravno, telo iscrpljeno trudnoćom i porođajem ne treba dodatno iscrpljivati dijetom, naročito što retko koja žena ume da drži dijetu, većina sa dijetom povezuje gladovanje. Posle porođaja i tokom perioda dojenja, kada ste najviše odgovorne za ono što jede vaša beba, potreno je hraniti se zdravo, vežbati čim se fizički osetite sposobnom i što više šetnje.

Ovo poslednje je najlakše, bebi je potreban čist vazduh, zato bebu u kolica i u šetnju.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*