Home / Kafa sa tetkom / Brend ili robna marka
Brend ili robna marka
http://scenariocommunications.com/

Brend ili robna marka

http://scenariocommunications.com/

Zvuči dobro, ovako  na papiru. Ali kad  je potrebno da otvorimo novčanik, onda se javi sumnja.

Da li kupiti brendirani, skupi, recimo šampon za kosu ili se odlučiti za jeftiniju varijantu koje nude robne marke.

Evo šta Tetka ima da vam kaže na tu temu.

Brend je tako važan pojam u marketingu, da se  ovde nećemo upuštati  u neko teoretisanje. Praktično gledano, kada odete u kupovinu brendovi su svi oni proizvodi, čije samo ime vas natera da ispružite ruku i da to kupite, često ne gledajući cenu.  Ta jedna čarobna reč( ime brenda) je dovoljna da vas uveri da ste dobili proizvod, koji je kvalitetan. Koliko ste platili svoj izbor i poverenje, to znate i sami. Da li vredi svaki dinar, koji ste platili, javite Teki!

Na primer L’Oreal. Ako posetimo njihov sajt videćemo da sem brenda L’Oreal, ista firma proizvodi i brendove Garnier, Maybelline New York i  još poneke brendove, ne tako zastupljene na našem tržištu.

Što se tiče razlike u kvalitetu, između brendova iste firme, kao kod  L’Oreal-a, na primer, iako će vam stručnjaci za brendiranje pričati I objašnjavati da  su razlike suštinske, te ciljna grupa, te ovo te ono, prave razlike će ostati skrivene u domenu poslovne tajne. Sve se, manje više svodi na onu našu staru: Neko voli popa, neko popadiju a neko popinu ćerku. Cena se u tim diskusijama ne pominje.

Robna marka je naziv grupe proizvoda, koje neki trgovački lanac (kod nas npr. Lilly, DM, Maxi, Idea) da proizvodu, koji za potrebe prodaje u svojim objektima, proizvodi neka, uglavnom manje poznata proizvodna firma po ugovoru.

To su proizvodi, obično solidnog kvaliteta (ne vrhunskog, naravno) ali su drastično jeftiniji od brendiranih proizvoda.

Pitanje je sada za šta se odlučiti. Razlika u ceni, kadu su šamponi u pitanju može da bude i 1 prema 4.

Razmislite malo na tu temu, pre nego što po navici, pružite ruku prema pakovanju šampona.

Autor: Dragana Amarilis

 

 

 

7 comments

  1. Moram da priložim jedan „amandman“ na izrečeno – ovde navedena robna marka je ustv. privatna marka (private label) ili „store brand“ nekog trgovačkog lanca. Ti proizvodi su primetno jeftiniji iz prostog razloga što u njihovu cenu nije ugrađen advertajzing – oni se prodaju samo u prodavnicama tog trgovačkog lanca i „reklamiraju se“ isključivo svojim izgledom (namerno izgledaju jeftinije od sličnih proizvoda) i pozicijom na polici. Naravno, da bi imali prođu, njihov kvalitet mora da bude vrlo solidan (ne vrhunski), kako je i navedeno.

    S druge strane, robna marka (trade mark) je svaki proizvod koji ima svoje ime, ali (još uvek) nije postao brend (ne bih sada o tome šta je razlika između robne marke i brenda). Dakle, privatna marka jeste robna marka (a može da postane i brend ;)), ali ih u konkretnom slučaju treba razlikovati.

  2. Hvala, Pedja, na amandmanu, savršen je 🙂
    Ali pre nego što ga stavimo na glasanje, dodala bih par podataka:
    Tetka kupuje za vas je rubrika, koja je zasnovana isključivo na konkretnim, neposrednim iskustvima, saznanjima, to je i navedeno u opisu rubrike. Ključne reči: informisanost i zaštita prava potrošača Drugim rečima, praksa, proba ili teren.
    U peiodu april-maj, baš na pomenutu temu sam sprovela istraživanje na terenu, naglašavam kao potrošač.
    U samim prodajnim objektima sam pitala, koga god da sam našla, od kasirki do poslovođa, za private label, pa za privatnu marku, da bi zatim dobila konačni odgovor:
    Pa vi tražite našu robnu marku!
    (Skromno istraživanje izvršeno u objektima Maxi 102 i 129, Idea Extra i par objekata Lilly i DM).
    Dakle, potpuno se slažem sa tekstom amandmana, ali on u praksi ne živi, nije primenljiv.(Naravno, radujem se drugačijim rezultatima iz prakse).
    Ostavljam otvoren tekst amandmana za glasanje :-).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*