Home / Kafa sa tetkom / Georgij Nazarov – Kako se najlakše ugojiti i oslabiti
Georgij Nazarov – Kako se najlakše ugojiti i oslabiti

Georgij Nazarov – Kako se najlakše ugojiti i oslabiti

Mada je zima tek u januaru pokazala svoje pravo lice sa niskim temperaturama, velikim količinama snega i ledenim vetrom, mnogi već sanjare uz tople radijatore i peći o sunčanim i mirišljavim prolećnim danima. Hladni talas je sve nas neminovno podsetio na još prošle godine spakovane džempere, na one koje smo same plele ili one koji na sebi imaju svetlucavu markiranu etiketicu. Kape, šalovi, rukavice, grejači za noge, perjane jakne, bundice, debeli kaputi… U hladnim danima vadimo ovu „tešku” odevnu artiljeriju u kojoj, onako ušuškani,  često izgledamo kao pokretni jastučići. Uprkos ovim slojevima koji nas pokrivaju, većina ljudi posle novogodišnjih i slavskih gozbi počne da razmišlja o posledicama uživanja u hrani i da zabrinuto merka pojas na pantalonama  ili suknji koji se pomalo, ali sigurno zateže. Prva ideja nakon ovog spoznanja jeste da je vreme da se počne sa dijetom. Sasvim prirodno tu se odmah nailazi na dilemu da li odabrati neku od svetski poznatih dijeta (u koje se kunu slavne mršavice) ili možda otići do nutricioniste i dobiti jelovnik prilagođen ličnim potrebama. Za sve one koje još muči ovaj izbor moguće rešenje je dvotomno izdanje Georgija Nazarova Kako se najlakše ugojiti ili oslabiti.

Poznati ruski nutricionista koji je beogradskj publici poznat po seriji predavanja o zdravoj ishrani napisao je čitav niz knjiga vezanih za zdraviji i srećniji život. Kako se već iz naslova vidi, autor se ne obraćao samo onima sa viškom kilograma, već i onima kojima skala na vagici ne dostiže željenu cifru. Kao i drugi vodiči za dobru ishranu, ova knjiga pruža niz informacija vezanih za digestivni trakt, balans elektrolita u organizmu, unošenje zdravih i nezdravih masti. Čitaocima su jednostavno objašnjeni procesi gubljenja viška tečnosti i održavanja zdrave crevne mikroflore. Za one koji se ne sećaju najbolje biologije iz osnovne škole, objašnjeno je i funkcionisanje pojedinačnih organa digestivnog trakta sa posebnim osvrtom kako čuvati žučnu kesu. Autor iznosi zabrinjavajuću činjenicu da sve više ljudi danas boluje od nekog poremećaja žučne kese i da je najčešći uzrok problema loša i nepravilna ishrana.

Autor nam, takođe, savetuje da zaboravimo na grickanje između obroka koje samo dovodi u kontakt polusvarenu i tek unetu hranu. Na taj način se opterećuje želudac, hrana duže ostaje u sistemu i samim tim omogućava se masnoćama da se lakše talože. Takođe, sa dužnom pažnjom govori se o prebrzom unošenju hrane tokom obroka. Ovim postupkom otežava se mozgu da registruje sitost, pa zato često unosimo hranu koja nam u tom trenutku i nije potrebna. Naravno, sav taj uneti višak organizam će, evolutivno opravdano, uskladištiti za potencijalne buduće „crne dane“. Žvakanje je još jedan proces na koji nam Nazarov skreće pažnju, jer progutani preveliki komadi hrane duže ostaju u želucu i mogu stvoriti toksine koji lagano, ali primetno tokom godina nanose štetu organizmu. Treba naglasiti da su pojedina poglavlja posvećena psihološkim uzrocima uzimanja prevelikih količina hrane, kao što su stres ili gurmansko uživanje sa željom da se zadovolje neke emocionalne potrebe.

Pored saveta o ishrani, u ovoj knjizi naći ćete i preporuke kako i kad kupovati određene prehrambene proizvode, kao i koji je način pripreme jela najbolji u zavisnosti od namirnica, njihovog sastava i kvaliteta. Najpozitivniji utisak koji su čitaoci do sad istakli jeste da preporučeni recepti iz ove knjige sadrže raznovrsne i najčešće lako dostupne sastojke, tako da su pogodni za sve sredine i ukuse. Srdačno preporučujemo ovu knjigu koja može biti korisna ne samo za zdravu ishranu i dobar izgled, već , kako izgleda, i za kućni budžet.

Kako Vi rešavate koju ćete dijetu praktikovati? Imate li neku „bibliju“ dobre ishrane?

Na slici; Iizdanje Esotheria, Beograd, B 2008

Autor: Aleksandra Milčić Radovanović

  • http://delissshhh.wordpress.com/ nastasja

    Mislim da je jednostavan recept za mrsavljenje da se jede sve normalno, ali umereno (dakle, ni u cemu ne preterivati), da se krece svakodnevno makar malo i da se ne jede uvece ;)

  • sanja

    Dijeta „kasika sa rupom“ ali mi ni ona ne ide. Sve je to iz glave, kad odlucis i drzis se svoje odluke, sve se moze.